FAQ

Ik wil een fiets huren in Spanje, biedt Touring bijstand wanneer ik een accident of panne heb?

Heb je Move on Wereld? Dan krijg je medische bijstand in het geval van een blessure, en je tweewieler wordt terug naar de verhuurder gebracht.

Is de “Fuel Rescue” dienst inbegrepen in de Move On België-formule?

Neen, de Fuel Rescue dienst, die ter plaatse komt wanneer je verkeerd getankt hebt, is een alleenstaande service. In geval van brandstofprobleem, kunnen we het probleem ter plaatse verhelpen, tegen een voordelige prijs, of je voertuig slepen naar jouw garage, wat reeds inbegrepen is in het product Move On. Hier vind je meer info over de Touring Fuel Rescue

Zijn extreme sporten gedekt door mijn Move On Wereld-bijstand?

Onze Touring-diensten dekken personen bij de volgende sporten niet: vliegsporten, motorsporten, bobslee, bergbeklimmen, rotsklimmen, skiën buiten de skipistes (behalve wanneer begeleid door een erkende skimonitor), bergwandelen buiten begaanbare en/of officieel aangeduide paden (behalve wanneer begeleid door een erkende berggids), kitesurf, diepzeeduiken, canyoning, benjispringen, speleologie, vechtsporten, jacht op wild, speedriding, downhill, carsurfing en alle sporten in het kader van een competitie of een snelheidswedstrijd. Ook varianten van de bovenvermelde sportieve activiteiten worden niet gedekt.

Als de bus van een georganiseerde reis in panne valt, komt Touring ter plaatse?

Neen, de bus valt niet onder voertuigen die gedekt worden door Move On België of Move On Wereld. Onze bijstand dekt personen die zich van punt A naar B bewegen, aan boord van een privévoertuig, ongeacht of het nu gaat over een wagen, fiets of motor. Contacteer de algemene voorwaarden voor meer details.

Wanneer ik ziek word na een maaltijd en ik niet meer in staat ben om te rijden … Helpt Touring me verder bij een Move On formule?

Ja, als je niet meer in staat bent om te rijden, organiseren en betalen wij voor jou een taxi om thuis te geraken. Om deze dienst te gebruiken, moet je onze bijstandscentrale bellen: geef ons het adres waar jij je bevindt, de reden van het onvermogen om terug naar huis te gaan en het telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken.

Het gebruik van de Taxi Joker is uitsluitend van toepassing in België, maximaal 1 keer per bijdragejaar voor alle begunstigden samen en beperkt tot maximaal €50 inclusief BTW per tussenkomst.

Hier meer info over de Joker Taxi.

Ik heb drie kindjes en ik vertrek op weekend met mijn zus in meerdere voertuigen. Zijn mijn kinderen gedekt als haar auto in panne valt?

Als je kinderen een lidkaart hebben van Touring Move On, genieten ze van een bijstand voor personen, dankzij de terug-naar-huis-dienst (Move On België, familieformule) of worden ze naar het hotel gebracht (Move On Wereld, familieformule) of krijgen ze medische bijstand (Move On Wereld) wanneer dit nodig is. De wagen van je zus wordt niet gesleept als ze geen Touring Move On heeft. Uitzondering: als je kind meerderjarig is, houder van een rijbewijs en hij/zij rijdt met de wagen van je zus (of een vriend …), dan is de technische bijstand wel inbegrepen.

Als ik off-road met een quad of 4x4 in panne val in de Ardennen … Krijg ik dan ook assistentie in het bos?

Als je recht hebt op assistentie, dan heb je dit op elk voertuig waarmee je rijdt. Zorg er wel voor dat je goed bereikbaar bent voor onze wegenwachters, dichtbij een berijdbare weg.

Wanneer ik een platte band heb met een deelfiets (Villo …) of een deelwagen, kan ik dan beroep doen op Touring?

Check eerst de gebruiksvoorwaarden van de dienst waarvan je een deelvoertuig gebruikt. Indien toegestaan en nodig, kan je Touring bellen. Want da’s een groot voordeel van onze nieuwe formules: je mobiliteit is sowieso gedekt, ongeacht het gebruikte voertuig.

Wanneer ik al wandelend mijn been breek, komt Touring tussenbeide voor mijn dagelijkse professionele verplaatsing?

Neen, Touring Move On België komt enkel tussenbeide wanneer je aan boord bent van een voertuig. Bovendien regelt Touring geen medische bijstand in België.

Ik moet af en toe over de grens naar Frankrijk voor mijn werk, ben ik ook gedekt aan de andere kant van de grens?

Ja. Met Move On België ben je gedekt tot 100 km over de grens.

Met Move On Wereld, brengt Touring me naar mijn bestemming als mijn vlucht geannuleerd wordt?

Helaas is Touring geen luchtvaartmaatschappij. Wel geniet je van de Fly Zen-dekking, waarbij je een vergoeding krijgt wanneer er  een vertraging of annulatie is van je vlucht vanuit of naar Europa. Je hoeft ons  enkel  op te bellen! Bovendien is Touring verantwoordelijk voor alle administratieve procedures.

Wordt een bus of taxi waar ik in zit ook gedepanneerd?

Neen, helaas. Het slepen van een taxi, bus of trein is niet onze bevoegdheid. Wel dekken we personen die van punt A naar B rijden wanneer ze aan boord zijn van een auto, fiets of motor. Raadpleeg de voorwaarden voor meer details.

Met Move On België zijn de interventies verzekerd tot 100 km buiten onze grenzen. Wat betekent dit concreet?

Wanneer je belt voor een interventie, stuur je jouw exacte locatie naar onze bijstandscentrale. Die berekent de afstand tot de dichtstbijzijnde Belgische grens. Als die afstand kleiner of gelijk is aan 100 km, is die interventie inbegrepen in je formule. De afstand wordt berekend volgens de routeplanner van Touring, op basis van de kortste route. En dat betekent dat je met die formule ook gedekt bent in Rotterdam, Keulen, Luxemburg of Reims.

De nieuwe producten van Touring lijken erg interessant en bieden veel extra’s. Toch wil ik graag mijn huidige formule behouden en enkele nieuwe diensten toevoegen. Kan dit?

Sommige extra diensten (visaservice, Taxi Joker, toegang tot de lounges in de luchthavens …) zijn specifiek voor de Touring Move On-formules. Voor meer informatie neem je best contact op met de klantendienst op 02 233 22 02 van 8.30 tot 18 uur van maandag tot vrijdag, of via e-mail naar [email protected]

Nu het aanbod van Touring vernieuwt, is de kwaliteit van mijn huidige formule nog even kwalitatief? Krijg ik dezelfde service als voordien?

Geen zorg, je blijft genieten van dezelfde kwaliteitsnormen van Touring, welke formule je ook kiest. Het enige verschil is dat onze nieuwe formules uitgebreider zijn. Bijvoorbeeld het aantal voertuigen of begunstigden.

Loopt mijn huidige abonnement af bij de lancering van de Move On-formules? Of is het nog steeds mogelijk om mijn contract te verlengen?

Tenzij je dit anders aangeeft, loopt je huidige dekking gewoon door tot op de vervaldag en kan je ze nog steeds verlengen. Toch willen we je meegeven dat de Move On-formules bijzonder voordelig zijn. Zo dekken ze ook eventuele problemen wanneer je carpoolt of rijdt met een wagen waarvan jij niet de eigenaar. Ontdek onze formules online of neem contact op met de klantendienst op 02 233 22 02 van 8.30 tot 18 uur van maandag tot vrijdag, of via e-mail naar [email protected]. Onze experts helpen je graag verder bij het kiezen van jouw ideale formule.

Welke hulp krijg ik bij het verkrijgen van een visum en hoe werkt dit?

Alle Move On Wereld-abonnees profiteren van de visaservice. Zo hoef je niet zelf naar de ambassade te gaan. Ga naar de website van deze dienst en vul je gegevens in. De service omvat de standaardkosten voor het verkrijgen van een visum, alsook de pick-up en leveringskosten. Andere kosten (zoals deze van de ambassade) zijn voor de aanvrager.

Wat is de toegang tot de lounges van de luchthavens en hoe kan ik hiervan genieten?

In de lounges van de luchthaven kan je op een comfortabele manier wachten op je vlucht. We bieden deze exclusieve service aan voor onze klanten van Move On Wereld. Je krijgt toegang op vertoon van een bon, die je samen met je lidkaart ontvangt. Zo heb je toegang tot de lounges van Brussel Nationaal (Diamond Lounges) en Charleroi (The Lounges en Fast Track).

Ik verwacht een kindje. Krijgt ze ook een Move On-lidkaart? Moet ik deze aanvragen?

Als je ingeschreven bent voor de familiale formule van Move On, is je kind volledig gedekt door Touring, net zoals de andere familieleden. Om de kaart toegestuurd te krijgen, moet je ons het goede nieuws uiteraard melden. Dit kan via de klantendienst op 02 233 22 02 van 8.30 tot 18 uur van maandag tot vrijdag, via e-mail naar [email protected].

Als ik inteken op Move On, welke familieleden ontvangen dan een lidkaart?

Alle familieleden die je hebt opgegeven bij de inschrijving op Move On krijgen een lidkaart. Op voorwaarde dat alle personen gedomicilieerd zijn op hetzelfde adres. Studenten en kinderen van gescheiden ouders die economisch afhankelijk zijn van hun ouders op het moment van de inschrijving, worden ook beschouwd als begunstigden zolang zij in België wonen.

Met Move On Wereld genieten alle familieleden van reisbijstand, ongeacht de gekozen formule.

Ik ben al Touring-klant en wil mijn huidige dekking graag vervangen door een formule van Move On. Is dat mogelijk?

Uiteraard. Dit doen we zo snel mogelijk en zonder dossierkosten. Contacteer hiervoor de Klantendienst telefonisch op 02 233 22 02 van 8.30 tot 18 uur van maandag tot vrijdag of via e-mail naar [email protected].

Ben ik gedekt wanneer ik panne heb met een voertuig dat niet van mij is?

Ja, de Touring Move On-bijstand dekt personen, en geen voertuigen. Om recht te hebben op een sleping van je voertuig, moet de begunstigde ook de bestuurder zijn. Wanneer je passagier bent (bijvoorbeeld een kindje dat met z’n grootouders reist), brengen we je wel terug naar huis. (met Move On België).

Ben ik met Move On Wereld gedekt wanneer ik in het buitenland rij met een voertuig dat niet van mij is?

Ja, dankzij Touring Move On Wereld ben je gedekt voor elk voertuig waarmee jij of een andere verzekerde zich verplaatst, zelfs als dat voertuig niet van jou is. Je geniet dus van de medische bijstand bij eender welk voertuig, zelfs wanneer het om een fiets, motor of quad gaat en kan juridisch advies vragen via onze juridische infolijn. De depannage gaat door als de begunstigde ook de bestuurder is van het voertuig in Europa. Wel moet je, indien het over bijvoorbeeld een auto gaat, een geldig rijbewijs bezitten.

Ben ik gedekt bij panne wanneer het voertuig niet van mij is?

Ja, met Move On ben je gedekt voor elk voertuig waarmee jij of een andere verzekerde zich verplaatst, zelfs als ze niet jouw eigendom zijn.