FAQ

Ik heb geen smartphone, kan ik dan van de Touring Assist app gebruik maken?

De app is enkel beschikbaar voor smartphone, maar wie geen smartphone heeft of niet over de juiste systeemvereisten beschikt, zal binnenkort (vanaf het voorjaar 2019) de mogelijkheid hebben om ook online bijstand aan te vragen via onze website.

Ik wil de app Touring Assist downloaden in de app store maar krijg een boodschap dat mijn smartphone niet compatibel is.

Deze boodschap verschijnt wanneer de versie van het systeem op de smartphone niet recent genoeg is:


Voor Android:
- https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bemobile.touringassist&hl=nl
- Voorbeeld : nodig Android 5.0 of recenter


Voor iOS:
- https://itunes.apple.com/be/app/touring-assist/id1063975369?l=nl&mt=8
- Voorbeeld : nodig iOS 9.0 of recenter. Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch

Ik heb niet de juiste taal in de Touring Assist app, hoe pas ik dat aan?

De taal kan gewijzigd worden in het profiel van de gebruiker via het menu (links bovenaan het scherm) met de optie "Mijn Profiel"

Kan ik mij aanmelden op de Assist app met mijn My Touring account?

Mocht je al een My Touring account hebben, is het niet nodig om een account te maken voor de app, maar kan je het e-mailadres en het paswoord van je My Touring account gebruiken om je aan te melden.

De Assist app wil mijn e-mailadres niet aanvaarden, wat nu?

Indien je e-mailadres geweigerd is, kan dit aan één van de 2 volgende redenen liggen:

 

  • Ofwel is je e-mailadres verkeerd.
  • Ofwel bestaat het e-mailadres al in onze systemen. In dat geval kan je hier een reset van je paswoord vragen om je opnieuw aan te melden met je account verbonden aan dat e-mailadres

In de Assist app, welke voertuigen kan ik ingeven?

Je kan alle voertuigen waarmee je rijdt registreren. Zo hoef je, mocht je bijstand nodig hebben, enkel nog maar het voertuig te kiezen ...

Hoe kan ik mijn profiel zien en aanpassen in de Assist app?

Meld je aan in de app en klik op het menu (de drie streepjes) links bovenaan op het scherm. De eerste link geeft je toegang tot je profiel. Wijzig indien gewenst de informatie en bevestig.

Ik ben reeds klant bij Touring, zal de Assist app dat automatisch herkennen?

Als we reeds over jouw mobiel nummer voor registratie beschikten in onze gegevens, wordt je naam en voornaam automatisch voorgesteld bij de inschrijving. Wanneer je een gedekt voertuig registreert, wordt het contract en de vervaldatum weergegeven.

Ik ben mijn wachtwoord vergeten in de Touring Assist app

Open de Touring Assist App

  1. Ga naar het inlogscherm
  2. Druk op Reeds een account? Meld je aan
  3. Druk op Paswoord vergeten?
  4. Voer het e-mailadres in waarmee je je Touring Profiel hebt aangemaakt
  5. Je ontvangt een email met een nieuw paswoord

Meld je aan met je nieuw paswoord. Klaar!

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen in de Touring Assist app

  1. Ga naar Menu
  2. Druk op Mijn Touring Profiel
  3. Druk op Wachtwoord wijzigen
  4. Wijzig je paswoord

Valideer. Klaar!