FAQ

Wat gebeurt er wanneer de politie de pechverhelpingsdienst belt?

Touring betaalt de kosten voor een sleping door derden op vraag van de politie terug tot maximaal €250 in België en €375 in het buitenland. Met uitzondering van de producten Go en Comfort, waarbij je zelf voor de kosten instaat.

Ik wil van formule veranderen doorheen het jaar. Kan dat?

Ja, je kan onmiddellijk opties toevoegen aan je gekozen formule of overstappen op een completere formule doorheen het jaar. Hou wel rekening met een korte overstapperiode voor je van deze nieuwe opties kan genieten. Je kan ook opties annuleren wanneer je formule het toelaat of overstappen op een minder complete formule. Die laatste soort aanpassingen gaat pas in vanaf de jaarlijkse vervaldatum.

Kan ik mijn lidmaatschap opzeggen?

Na elke periode van 12 maanden kan je je lidmaatschap bij Touring desgewenst opzeggen. Hiervoor neem je best contact op met onze klantendienst, zij doen het nodige.
Bel 02/233.22.02.

Hoe kan ik mijn contract opzeggen?

Afhankelijk van je contract kunnen de opzegvoorwaarden verschillen.

Contacteer onze klantendienst op 02/233.22.02. 

Ik verander van wagen, maar niet van nummerplaat. Moet ik Touring op de hoogte brengen?

In feite niet. Afhankelijk van je Touring-product identificeren we je op basis van je naam en nummerplaat. Toch zal deze info belangrijk zijn wanneer we je moeten helpen bij een probleem. Aarzel zeker niet om ons op de hoogte te brengen.

Ik wil geen domiciliëring, maar wel maandelijks betalen via overschrijving. Kan dat?

Neen, maandelijkse betaling via overschrijving is nog niet mogelijk.

Kan ik maandelijks betalen?

Maandelijks betalen per domiciliëring is voorzien voor bepaalde Touring-producten. Voor meer info, contacteer de klantendienst op 02 233 22 02.

Op hoeveel interventies heb ik recht?

Het aantal interventies hangt af van je contract. Kijk de details na in de algemene voorwaarden of de productfiche.

Hoe lang mag ik de vervangwagen houden?

Het aantal opeenvolgende kalenderdagen waarop de vervangwagen beschikbaar is, wordt bepaald door de wegenwachter op basis van de ernst van de schade of het defect.

Krijg ik een vervangwagen in dezelfde categorie als m'n voertuig in panne?

De vervangwagen is van de categorie A economy of stadswagen, of categorie B compact of middenklasse.

Wat gebeurt er wanneer ik de vervangwagen langer nodig heb dan de voorziene periode?

Je kan de huur van je vervangwagen verlengen tegen een voordelig tarief. Hiervoor neem je best rechtstreeks contact op met de verhuurder.

Is het erg als ik mijn lidkaart kwijt ben?

Neen, via je nummerplaat kunnen we ook achterhalen of je al dan niet lid bent.

Nu het aanbod van Touring vernieuwt, heb ik nog de kans om mijn huidige formule te behouden en te hernieuwen?

Je zal nog altijd de kans hebben om je huidige formule te hernieuwen als je contract afloopt. Zelfs als deze formule niet langer aangeboden wordt aan nieuwek klanten. 

Heb ik recht op een vervangwagen in België?

Je hebt hier recht op wanneer een vervangwagen in je contract zit en Touring je voertuig heeft gesleept, op voorwaarde dat de aanvraag binnen 24 uur gebeurt.

Kan ik m'n contract annuleren voor de jaarlijkse vervaldatum?

Neen, een contract van Touring loopt steeds over een periode van 12 opeenvolgende maanden.

Hoe kan ik betalen via domiciliëring activeren.

Contacteer onze klantendienst op 02 286 33 32, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur.

Hoe pas ik de informatie in mijn contract aan?

Heel simpel: Voor alle aanpassingen (wijzigingen, toevoegen of verwijderen van verzekerden, nummerplaat, dekkingen…), kan je ons bellen op 02 233 22 02 van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Je kan ook aanpassingen bezorgen per mail op [email protected] of per post via Touring Klantendienst, Wetstraat 44, 1040 Brussel.

Staat het lidmaatschap op naam van de persoon die de pechbijstand heeft afgesloten? Bv. indien ik mijn auto uitleen, is deze dan nog steeds gedekt in het geval van pech?

Het voertuig blijft gedekt in geval van pech, ongeacht wie de bestuurder is zolang deze toestemming heeft om het voertuig gebruiken en over de verplichte boorddocumenten beschikt.

Vanaf wanneer heb ik recht op een vervangwagen?

Indien het onmogelijk blijkt om je voertuig, dat ten gevolge van een incident in België onklaar is, opnieuw in het verkeer te brengen en indien het bovenvermelde voertuig gesleept of vervoerd wordt, stellen we op je verzoek een vervangwagen ter beschikking.

Moet ik bijkomende kosten ook via een maandelijkse domiciliëring betalen?

Nee, hiervoor worden geen extra kosten aangerekend.

Kan ik bij Touring een pechbijstand nemen voor mijn bedrijfswagen? Kan ik een pechbijstand aangaan voor mijn bedrijfswagen / Voor het wagenpark van mijn bedrijf?

Ja, ook voor bedrijven levert Touring pechbijstand op maat. Hiervoor neem je best contact op met onze klantendienst Business Solutions.

Hoe krijg ik mijn vervangwagen?

Onze wegenwachter of takendienst brengt je naar de dichtstbijzijnde vestiging van onze partner Rent-a-Car waar u uw vervangvoertuig kan oppikken.