FAQ

Waar vind ik mijn favorieten terug?

Bij de vernieuwing van de Touring Mobilis App hebben we enkele technische keuzes gemaakt. Daardoor is het jammer genoeg onmogelijk om trajecten en adressen uit de vorige versie van de applicatie terug te vinden. De nieuwe versie is echter ontworpen om veel preciezer je adressen, routes en zelfs je favoriete parkings toe te voegen.

Waar is de zoomknop naar toe?

Omdat de schermen van smartphones alsmaar groter worden en de vorige versie van de app al 2 jaar oud is hebben we de zoomknoppen verwijderd. Dit vergroot de leesbaarheid van de kaart en verkeersinformatie en bezienswaardigheden zijn beter weergegeven.

Waarom zijn de verkeerscamera’s verdwenen?

Een statistische analyse van de vorige versie heeft aangetoond dat deze functie weinig werd gebruikt. We willen ons met de nieuwe app focussen op diensten die echt een toegevoegde waarde leveren zoals relevante en gepersonaliseerde verkeersinformatie.

Waarom stelt de applicatie altijd twee routes voor?

Op basis van real-time verkeersinformatie berekent de applicatie altijd de snelste route naar je bestemming. Daarnaast bieden we ook de klassieke routes over de grote assen aan die meestal gekozen worden door gps-systemen. Deze twee routes worden afgebeeld op het beeldscherm en kunnen afhankelijk van het verkeer in duur min of meer het zelfde zijn.

Waarom zijn de reistijden tussen de grote steden verdwenen?

De applicatie definieert de reistijd nu over een bepaald traject (afgestemd op het huisnummer en de straat van de gewenste locatie). Daardoor werd de informatie “Brussel-Antwerpen: 53 minuten” irrelevant.

Komt er een Windows Phone-versie?

Nee, momenteel staat er alleen een Android en iOS-versie gepland.