Vlucht vertraagd of geannuleerd? Krijg tot € 600 terug met Fly Zen

23/05/2019

Elke dag worden er tal van vluchten vertraagd of geannuleerd. Overkomt het jou? Dat is best vervelend. Gelukkig geeft de Europese wetgeving* je recht op een vergoeding. En dit tot €600 per passagier.

Goed nieuws, niet? Het vraagt heel wat papierwerk, dat wel. Maar met Fly Zen doen we dat allemaal voor jou. Én we gaan zelfs een stapje verder. 

 

Wat is Fly Zen?

 

Fly Zen helpt jou om een vergoeding te krijgen bij vertraging of annulatie van je vlucht. En we gaan zelfs verder dan wat de Europese wetgeving voorschrijft.

 

Jouw voordelen:

 

  • Voor alle vluchten van en naar Europa: volgens de wet heb je alleen recht op een compensatie voor specifieke vluchten van en naar Europa. Wij zorgen voor een vergoeding voor álle vluchten van en naar Europa. Met welke luchtvaartmaatschappij je ook vliegt. Meer info in de algemene voorwaarden van je product.
  • Volledig gratis: vraag je een vergoeding aan via een andere weg? Dan moet je vaak tot 25% commissie betalen. Zonder de dossierkosten dan nog te vergeten. Als Touring klant is dit inbegrepen bij je product (zie hieronder).
  • Je hoeft niks te doen: wij regelen alles voor jou. We contacteren je luchtvaartmaatschappij, stellen een dossier op en handelen alle administratie af. Het enige wat je moet doen is je vluchtgegevens registreren.


Registreer nu je vluchtgegevens >

 

Hoe werkt het?

 

Heel eenvoudig. Vraag je tussenkomst aan via bovenstaande knop en vul je vluchtgegevens in. Wij gaan na of Fly Zen inbegrepen is in jouw Touring product.  Vervolgens checken we of je vlucht in aanmerking komt voor een compensatie. Is dat zo? Dan nemen we terug contact met jou op voor de verdere afhandeling. 

Wil je je vluchtgegevens al doorgeven vóór je vlucht? Dat kan ook. Mocht je vlucht vertraging hebben of geannuleerd worden, dan lichten wij je zo snel mogelijk in. Zorg er wel zeker voor dat je nog een geldig Touring-contract  hebt (zie hieronder) op het moment van je vlucht.

 

Wanneer heb je recht op een vergoeding?

 

We komen tussen in geval van vertraging van langer dan 3 uur (bij aankomst), annulering, instapweigering door een fout van de luchtvaartmaatschappij en overboeking. Om van Fly Zen gebruik te kunnen maken, moet je één van de volgende producten hebben:

 

  • Traveller Full
  • Family Full
  • Move On Wereld
  • No Stop Full
  • Global
  • Comfort

 

Annulering of vertraging door overmacht wordt niet gedekt. Dit zijn bijvoorbeeld buitengewone weersomstandigheden, stakingen van de luchtverkeersleiding of onverwachte vliegveiligheidsproblemen.


Hoeveel krijg je terug?


Dat hangt af van je vlucht.

  • Tot 1500 kilometer: € 250 per persoon
  • Tot 3500 kilometer: € 400 per persoon
  • Meer dan 3500 kilometer: € 600 per persoon


*Verordening (EG) nr. 261/2004 van het Europees Parlement en de Raad van 11 februari 2004 bepaalt specifieke rechten voor de luchtvaartpassagiers in de volgende gevallen: instapweigering, annulering of langdurige vertraging van vluchten.