Win tijd aan de tolpoort met je tolbadge topEurop

telepeage

gratis badge

Ga je met de auto op reis naar Frankrijk, Spanje of Portugal? Dan moet je betalen aan de tolpoorten om de autosnelweg te gebruiken. En daar kan je helaas een hele tijd aanschuiven. Best wel lastig, niet?

Schaf je daarom de TopEurop tolbadge van AREA aan: een klein toestel dat via herkenning je betaling automatisch uitvoert. Gedaan met manuele betalingen, raampjes opendraaien of vreemde talen te moeten spreken. Jij rijdt gewoon door de snelle t-tolpoorten en hoeft zo niet meer in de wachtrij te staan.

Als Touring-lid krijg je deze badge gratis. Heb je die nog niet? Vraag hem nu aan

Rijd je ook door Italië? Bestel dan de topEuropbadge met optie Italië. Als lid betaal je maar € 6 activeringskosten in plaats van € 15.

 

Frankrijk, Spanje, Portugal… en ook Italië?

Vandaag kan je bij Touring kiezen uit 2 soorten topEurop badges. De gewone topEurope badge voor Fankrijk, Spanje en Portugal en de topEurop badge met Italië erbij.

Heb je nog een oude Liber-t Balade badge? Geen probleem, je kan hem blijven gebruiken in Frankrijk. Reis je toch naar Spanje, Portugal of Italië? Ruil hem dan even in.

Lees hieronder verder voor alle informatie.

Jouw voordeel

Ben je lid van Touring?

 

1. TopEurop badge

Voor de snelwegen in Frankrijk, Spanje en Portugal.

 

Je badge zelf is gratis. Je betaalt enkel de verzendingskosten.
Bestel hier je topEurop badge
Hoeveel kost het gebruik van deze badge?

 

  • Activatiekosten van de topEurop badge (€ 11): gratis
  • Verzendingskosten van de badge: € 4
  • Maandelijkse beheerkosten (enkel voor de maanden waarin je de badge gebruikt):
    • Gebruik van de badge in Frankrijk: € 1,70 (€ 2,20 - € 0,50 korting voor de optie e-factuur die automatisch wordt geactiveerd)
    • Gebruik van de badge in Spanje en/of Portugal: € 2,40
  • De tolkosten zijn dezelfde die je zou betalen zonder gebruik van de badge.

 

Deze badge is geldig in Frankrijk, Spanje en Portugal. Reis je ook naar Italië? Vraag dan nu je topEurop badge met optie Italië aan.

 

 

Je hebt een badge Liber-T en wenst de badge topEurop, ga naar je Klantenaccount op de website van AREA. Klik op de banner « topEurop » en dan op de knop « Vraag nu aan ».
Kies de optie "Mijn huidige badge vervangen door een topEurop badge" (aangezien het gaat om een omwisseling, geniet je van een preferentieel tarief van € 6 + € 4 verzendingskosten (€ 10 + € 4 voor de versie met Italië)). Je dient dan je oude badge terug te sturen naar Area om deze te desactiveren. Voor een normale zending naar Frankrijk, betaal je € 3,39.
 
 

2. Badge topEurop met optie Italie

Voor de snelwegen in Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië.

 

Als lid geniet je van een voordeeltarief: je betaalt slechts € 6 activeringskosten in plaats van € 15 (plus de verzendingskosten van € 4).
Hoeveel kost het gebruik van deze badge?

 

  • Activeringskosten van de badge topEurop met optie Italië (€15): € 6
  • Verzendingskosten: 4€
  • Maandelijkse beheerkosten (enkel voor de maanden waarin je de badge gebruikt):
    • Gebruik van de badge in Frankrijk: € 1,70 (€ 2,20 - € 0,50 korting voor de optie e-factuur die automatisch wordt geactiveerd)
    • Gebruik van de badge in Spanje en/of Portugal: € 2,40
    • Gebruik van de badge in Italië: € 2,40
  • De tolkosten zijn dezelfde die je zou betalen zonder gebruik van de badge.

 

Je hebt reeds een topEurop badge en wenst de badge topEurop met optie Italie?
Vul je klantnummer en paswoord in, klik op de banner « topEurop » en dan op de knop « Vraag nu aan ».
Jij hebt 2 opties :

 

 

  1. Je kan je badge topEurop behouden, bijvoorbeeld voor een tweede voertuig. Kies dan de optie « Een nieuwe badge bestellen ». De € 15 activatiekosten van de nieuwe badge + € 4 verzendingskosten zullen worden aangerekend.
  2. Indien je je oude badge wenst om te wisselen, kies dan de optie "Mijn huidige badge vervangen door een topEurop badge ". Aangezien het gaat om een ruil, geniet je van een preferentieel tarief van € 10 + € 4 verzendingskosten. Je dient dan je oude badge terug te sturen naar Area om deze te desactiveren. Voor een normale zending naar Frankrijk, betaal je € 3,39.

 

3. De Liber-t Balade Badge (wordt niet meer aangeboden door Touring)

Enkel voor de autosnelwegen in Frankrijk

 

De Liber-t Balade Badge is bij Touring niet meer verkrijgbaar. Je kan deze badge nog wel rechtstreeks bij Area bestellen.

 

Reis je alleen door Frankrijk? Dan kan je hem blijven gebruiken. Ga je ook naar Spanje, Portugal of Italië? Laat je badge dan vervangen door een topEurope badge.

 

Ga naar je Klantenaccount op de website van AREA. Vul je klantnummer en paswoord in, klik op de banner « topEurop » en dan op de knop « Vraag nu aan ».
Jij hebt 2 opties :
1. Je behoudt je liber-t Balade badge voor Frankrijk,(bijvoorbeeld voor een tweede voertuig) en bestelt daarnaast een nieuwe topEurop badge. Kies de optie « Een nieuwe badge bestellen ». Je betaalt € 11 activatiekosten voor de nieuwe badge + € 4 verzendingskosten (€ 15 + € 4 voor de versie met Italië).
2. Je wisselt je liber-t Balade badge in voor een topEurop badge. Kies dan de optie "Mijn huidige badge vervangen door een topEurop badge". Aangezien het gaat om een omwisseling, geniet je van een voordeeltarief van € 6 + € 4 verzendingskosten (€ 10 + € 4 voor de versie met Italië). Je dient dan je oude badge terug te sturen naar Area om deze te desactiveren. Voor een normale zending naar Frankrijk, betaal je € 3,39.

 

Ben je nog geen lid van Touring?  

 

Vraag dan snel je lidmaatschap aan! Als lid geniet je van heel wat kortingen en andere voordelen. Bijvoorbeeld: korting op je Proximus-abonnement, op je parking in in de stad of aan de luchthaven, op je tankbeurten,…
Sluit je nu aan voor maar € 16/jaar. Vraag ons gerust meer informatie via 02 286 35 74 (maandag tot vrijdag, van 8 tot 18u).
Eens je lid bent, kan je de gratis badge bestellen via de knop hierboven.
 
Heb je vragen over de badge (invullen van het bestelformulier, leveringstermijn,…), en vind je het antwoord niet terug op deze pagina?

 

Hulp bij je bestelling

 

  • Klik op de knop om je online badge aan te vragen en vul het online formulier in. Bij de eerste etappe maak je je kenbaar bij Touring door middel van het formulier. Nadien word je doorgestuurd naar een pagina speciaal voor deze actie op de website van onze partner AREA.
Belangrijk: raadpleeg gerust de informatie op de website van onze partner AREA. Maar plaats je bestelling enkel via de pagina van de Touring actie om zeker te zijn dat je de badge gratis ontvangt.
  • Hou je IBAN nummer (je Belgische bankrekeningnummer dat begint met de letters BE en dat vermeld staat op je bankkaart) bij de hand. Dit is nodig om je facturen van de elektronische tolbetaling via domiciliëring te betalen.
  • Hou ook je GSM bij de hand. De code die je nodig hebt om je bestelling te bevestigen wordt doorgestuurd via SMS.
  • Treedt er een probleem op tijdens je bestelling en kan je de bestelling niet finaliseren? Dan hoef je niet opnieuw het formulier op onze website in te vullen. Gebruik gewoon de link die je per e-mail werd toegestuurd.
  • 48 uur na je betaling wordt de badge naar je toegestuurd. Reken 5 tot 7 werkdagen extra voor verzending naar België. Je ontvangt de badge dus binnen de 10 werkdagen.

 

Meest gestelde vragen

 

1. De aanbieding >>

  • Aanbod geldig voor Touring-leden van 1/03/2019 tot 31/01/2020 voor onderschrijving van de  formule topEurop met optie Italië: de badge kost € 6 (waarde € 15), zonder tolkosten.
  • Aanbod geldig voor Touring-leden tot 31/01/2020 voor onderschrijving van de formule topEurop: de badge is gratis (waarde € 11).

 

Aanbod voorbehouden voor particulieren met een licht voertuig. De badge is voor voertuigen uit klasse 1, 2 en 5 volgens de bestaande klasses in Frankrijk.
Heb je een bedrijf? Dan kan je een contract met AREA onderschrijven via dit formulier (enkel beschikbaar in Frans). Dit geeft geen recht op het Touring-voordeel. 
 

 

2. Problemen bij de bestelling op de website van AREAArea telepeage

 Area telepeage

 

 

Je kan hier het vakje voor digitale facturen niet uitvinken.
Wil je GEEN digitale factuur ontvangen? Dan kan je dit aangeven in jouw Klantenaccount op de website van AREA.

 

 

  • Gebruik geen speciale leestekens in het formulier, zoals accenten in je voornaam. Zoniet, zal je deze foutmelding bovenaan het formulier krijgen:

Identiteit : Special tekens zoals ,?;.:/!§*µù%$£¤^¨*-+.=+})°]à@ç^_è`-|(['{«#é~& zijn niet toegestaan, wij verzoeken u de gegevens in het veld “identiteit” aan te passen.

  • Let er op dat de landcode niet vermeld staat wanneer je je telefoonnummer invult. De landcode kies je via het keuzemenu dat voor je telefoonnummer staat.
  • Zet geen spaties, streepjes, puntjes tussen de cijfers van je telefoonnummer.
  • Zorg er voor dat alle vereiste velden zijn ingevuld.

 

Kruis aan dat je akkoord gaat met de algemene voorwaarden. Indien je dat wenst, kan je de algemene voorwaarden ook downloaden zodat je ze bij de hand hebt.

 

 

 

 

IBAN-nummer:  in België bestaat een IBAN-nummer uit 16 tekens: eerst de letters ‘BE’ gevolgd door 2 cijfers en daarna de 12 cijfers van het nationaal rekeningnummer. Je vindt het IBAN-nummer op je bankkaart.
Bijvoorbeeld: het Belgische rekeningnummer 539 0075470 34 wordt BE68 5390 0754 7034.
De code die je per SMS ontvangt van Area heb je nodig om je aanvraag te finaliseren.
Tip:  Heb je nog problemen? Probeer eens een andere internetbrowser zoals Google Chrome.

 

 

 

 

3. De badge en het gebruik ervan

Uitgestelde betalingen: de tolkosten en de beheerskosten worden pas de volgende maand van je rekening afgetrokken en je krijgt een gedetailleerd overzicht van je trajecten.
Ga naar je Klantenaccount op de website van AREA om dit overzicht te bekijken.

 

 

 

1. Bevestiging 

Bevestig de badge naast de binnenspiegel en tegen de voorruit van je voertuig met de zelfklevende houder. Reinig met het doekje de plaats van de voorruit waar de houder aangebracht moet worden.
OPGELET: Breng bij voertuigen met een warmtewerende voorruit de houder op de daartoe voorziene zone aan. Deze zone is gearceerd met zwarte stippen rond de binnenspiegel.
1. Verwijder de beschermfolie van de zelfklevende houder en plak de houder op de voorruit. Druk de houder enkele seconden aan tegen de voorruit voor een goede bevestiging.
2. Schuif je badge in de houder.
3. Je hoort een ‘klik’ wanneer de badge correct is aangebracht. De badge is nu operationeel. Om de badge uit zijn houder te halen, hoef je deze slechts in te drukken en eruit te trekken. Hou daarbij met je andere hand de houder tegen om te voorkomen dat deze loskomt van de voorruit.
Werp de zilverkleurige verpakking niet weg. Dit is een beschermhoes. Bewaar deze hoes zorgvuldig om je badge in op te bergen als je hem niet gebruikt.
Voor motoren
Voor de categorie 5 (motoren) moet de badge gedetecteerd kunnen worden door de antenne van de tolpoort. Het wordt daarom aanbevolen de badge zodanig bij je te dragen dat deze naar de antenne gericht is.
 

2. Gebruik

PRINCIPE
Je badge dient verplicht bevestigd te zijn. Alleen zo kan je badge worden waargenomen. Kies één van de teletolstroken die aangegeven worden door een T. (De stroken met een hoogtebegrenzer zijn uitsluitend bestemd voor personenwagens van de categorie 1 die minder dan 2 m hoog zijn. Deze stroken zijn verboden voor motoren.) Rij met een gematigde snelheid en stop voor de slagboom.
Je badge wordt waargenomen, de slagboom gaat omhoog, het licht gaat over op groen: je kan vertrekken.
 
INSTRUCTIES
Rij nooit achteruit wanneer je je op een tolstrook bevindt.
Neem een veiligheidsafstand van 4 m ten opzichte van je voorligger in acht.
Controleer de hoogte van je voertuig wanneer je een tolstrook gebruikt met een hoogtebegrenzer van maximaal 2 m.
 
BELANGRIJK
Om te zorgen dat de badge goed functioneert, moet de streepjescode van het etiket op de badge altijd leesbaar blijven. Is dat niet meer het geval? Ga gerust langs één van de balies van de AREA klantenservice* voor een nieuw etiket.
* De lijst van de AREA-klantenservice balies vindt je op www.area-enligne.fr

 

 

 

 

De badge kan enkel gebruikt worden bij voertuigen uit de tolklasse 1*, 2**, 5*** en voertuigen die gelijkgesteld kunnen worden met tolklasse 1****.
* klasse 1: voertuigen al dan niet met aanhanger met een totale hoogte van niet meer dan 2 meter
en een toegestaan maximumtotaalgewicht (TMTG) kleiner of gelijk aan 3,5 ton.
** klasse 2: voertuigen al dan niet met aanhanger met een totale hoogte tussen 2 en 3 meter en een toegestaan maximumtotaalgewicht (TMTG) kleiner of gelijk aan 3,5 ton.
*** klasse 5: motorfietsen, zijspannen en trikes.
**** voertuigen gelijk te stellen met klasse 1: voertuigen van klasse 2, ingericht voor het vervoervan gehandicapten (op vertoon van het kentekenbewijs met de vermelding 'handicap' bij het passeren van de tolpoort waar je manueel moet betalen).
 
Sommige poortjes zijn gereserveerd voor voertuigen van categorie 1 en de hoogte is begrensd tot 2 meter.
 
Ze zijn aangeduid met het woord “Réservé” en bevinden zich altijd aan de linkerkant . Deze zijn uitsluitend geschikt voor voertuigen lager dan 2 meter, max. 3500 kg en van categorie klasse 1. Op deze stroken stroomt het verkeer goed door.
Voertuigen die hoger zijn dan 2 meter moeten een andere strook nemen met daarboven een oranje t. Hier kan enige wachttijd ontstaan tijdens drukke periodes.
De stroken helemaal rechts zijn vaak ingericht voor voertuigen hoger dan 3 meter.

 

 

Bij aanvraag van een badge moet je jouw nummerplaat vermelden. Gebruik je een ander voertuig met deze badge? Dan moet je dit melden aan Area. Dit kan via de “ Espace Client’  of via + 33 (0) 826 88 72 72 (in Frans en Engels). Doe je dit niet, dan riskeer je een boete ter plaatse.

 

 

Het contract blijft geldig tot je het zelf stopzet. Je hoeft het dus niet jaarlijks te hernieuwen of een nieuwe badge aan te vragen. Na 7 à 8 jaar kan de batterij plat zijn. Dan kan je je badge gratis laten vervangen bij AREA.
Gebruik je je tolbadge langer dan 24 opeenvolgende maanden niet? Dan worden de kosten voor het aanhouden van het account toegepast volgens de geldende tarievenlijst.
Deze kosten worden in rekening gebracht op de factuur die volgt op de periode van 24 maanden zonder transacties.

 

 

Deze batterij gaat gemiddeld 7 à 8 jaar mee. Is je batterij leeg door normale omstandigheden? Dan vervangt AREA gratis je badge.

 

 

Blokkeer je  badge onmiddellijk via je Klantenaccount op de website van AREA. Of neem contact op met de klantendienst van AREA en vermeld je klantnummer. Vind je je badge terug? Stuur je badge dan terug naar AREA.

 

 

Je kan de badge jaar na jaar blijven gebruiken.

 

Verander je van voertuig? Dan moet je de nieuwe nummerplaat doorgeven aan Area. Telefonisch op het nummer: +33 (0) 826 88 72 72 (Frans en Engels) of elektronisch via je Klantenaccount op de website van AREA. Dit om een boete ter plaatse te vermijden.
Geen vooropzeg, geen einddatum. Om het contract stop te zetten, volstaat het de badge terug te sturen naar AREA (adres onderaan).

 

 

In Frankrijk en Spanje kan de badge als betaalmiddel gebruikt worden voor sommige tolbruggen en in bepaalde parkeergarages.

 

 

Opgelet wanneer je op vakantie vertrekt met een dakkoffer. Deze kan namelijk de hoogte van je voertuig met meer dan 50 cm verhogen. Indien je voertuig al hoog is (monovolume, 4x4,…) kan deze bijkomende hoogte ervoor zorgen dat je de limiet overschrijdt. Voertuigen die hoger zijn dan 2 meter moeten een andere strook nemen met de oranje ‘t’. Tijdens drukke periodes kan het wel even wachten zijn. De stroken helemaal rechts zijn vaak gemaakt voor voertuigen hoger dan 3 meter.
Het gebruik van de stroken zonder begrenzing garanderen een veilige passage maar ook de juiste facturering van je traject. Gebruik in geval van twijfel met een dakkoffer, dus de ‘t’ strook zonder hoogtebegrenzing.

 

 

 

 

Andere vragen & contact  

 

Algemene info voor de Franse snelwegmaatschappijen kan je op de portaalsite van de ASFA-snelwegmaatschappijen vinden. De inlichtingen zijn niet aan de hier voorgestelde offerte gelinkt.
 
Je kan de meest gestelde vragen raadplegen op de website van Area.
Heb je andere vragen over de badge?  We helpen je graag: 02 286 33 84 (van maandag tot vrijdag, van 9 tot 12 uur en van 14 tot 17 uur).
 
Of contacteer AREA via:

Andere voordelen