Image
Touring Assist App

Buiten dienst

Door technische problemen is onze bijstandstool momenteel niet functioneel. We bieden onze excuses aan en doen er alles aan om de situatie zo snel mogelijk te herstellen. 

De Touring Assist app

Met je Touring Assist App steeds bij de hand geniet je van nog snellere en nog makkelijkere bijstand. Daarmee win je tijd en gemoedsrust!

We heten iedereen welkom: zowel onze leden als niet-leden!

Met de Touring Assist app geniet je van al deze voordelen:

  • Met 1 druk op de knop word je prioritair geholpen
  • Deel snel je exacte locatie dankzij de geïntegreerde geolokalizatie-tool
  • Volg je interventie dossier op de voet en visualiseer de pechverhelper op de kaart 
  • Licht je probleem nog beter toe d.m.v. fotodelen 
  • Maak een afspraak wanneer het jou beter uitkomt 
  • Verwittig bij een probleem snel en gemakkelijk jouw naasten
  • Krijg slimme veiligheidstips van Touring
  • Beheer eenvoudig je verschillende voertuigen: auto, moto en/of fiets
  • Gebruik de app volledig gratis

Kortom, met de app ben je slim voorbereid. 

* Vanuit het buitenland is het mogelijk om bijstand te vragen via de app en wordt u teruggebeld door onze centrale. Het opvolgen van uw dossier en de geolocalisatie van de wegenwachter daarentegen, is nog niet mogelijk vanuit het buitenland.


Download hem daarom vandaag nog in je app store: 

Een vraag, opmerking, voorstel rond de Assist app? Check de veelgestelde vragen hieronder of contacteer ons op [email protected].

Voor al je andere vragen kan je steeds terecht op [email protected].

Meest gestelde vragen

1. Installatie

Op welke smartphone kan ik de Touring Assist app installeren?>>

Op alle smartphones van het type Android of iPhone met als minimum systeemvereiste Android 5.0 of iOS 9.0.

Ik heb geen smartphone, kan ik dan van de Touring Assist app gebruik maken?>>

De Touring Assist app is enkel beschikbaar voor smartphone, maar wie geen smartphone heeft of niet over de juiste systeemvereisten beschikt, zal binnenkort (vanaf het voorjaar 2019) de mogelijkheid hebben om ook online bijstand aan te vragen via onze Touring website.

Ik wil de Touring Assist app downloaden in de app store maar krijg een boodschap dat mijn smartphone niet compatibel is>>

Deze boodschap verschijnt wanneer de versie van het systeem op de smartphone niet recent genoeg is:

Voor Android:

- https://play.google.com/store/apps/details?id=be.bemobile.touringassist&hl=nl"

- Voorbeeld : nodig Android 5.0 of recenter.

Voor IOS:

- https://itunes.apple.com/be/app/touring-assist/id1063975369?l=nl&mt=8".

- Voorbeeld : nodig iOS 9.0 of recenter.

Compatibel met iPhone, iPad en iPod touch

2. Taal

Ik heb niet de juiste taal in mijn Touring Assist app, hoe pas ik dat aan?>>

De taal kan gewijzigd worden in het profiel van de gebruiker via het menu (links bovenaan het scherm) met de optie "Mijn Profiel"

3. Aanmelden

Kan ik mij aanmelden met mijn My Touring account in de Touring Assist app?>>

Mocht je al een My Touring account hebben, is het niet nodig om een account te maken voor de Touring apps, maar kan je het e-mailadres en het paswoord van je My Touring account gebruiken om je aan te melden.

Ik ontvang geen sms met de code om mijn mobiel telefoonnummer te verifiëren in de Touring Assist app, wat nu?>>

Signaleer dit probleem via [email protected] en begin de boodschap met "GEEN SMS". Wij zullen je vervolgens telefonisch contacteren om je code mee te delen.

De Touring Assist app wil mijn e-mailadres niet aanvaarden, wat nu?>>

Indien je e-mailadres geweigerd is, kan dit aan één van de 2 volgende redenen liggen:

- Ofwel is je e-mailadres verkeerd.

- Ofwel bestaat het e-mailadres al in onze systemen. In dat geval kan je hier (https://www.touring.be/nl/user/password) een reset van je paswoord vragen om je opnieuw aan te melden met je account verbonden aan dat e-mailadres.

4. Voertuig ingeven

Welke voertuigen kan ik ingeven in de Touring Assist app?>>

Je kan alle voertuigen waarmee je rijdt registreren. Zo hoef je, mocht je bijstand nodig hebben, enkel nog maar het voertuig te kiezen ...

Zijn alle voertuigen die ik ingeef in de Touring Assist app automatisch gedekt?>>

Alle voertuigen die gedekt zijn via je Touring contract zijn automatisch gedekt. Wil je nog andere voertuigen toevoegen? Contacteer ons op 02 286 34 45 voor meer informatie over interessante formules.

5. Mijn profiel

Hoe kan ik mijn profiel zien en aanpassen in de Touring Assist app?>>

Meld je aan in de Assist app en klik op het menu (de drie streepjes) links bovenaan op het scherm. De eerste link geeft je toegang tot je profiel. Wijzig indien gewenst de informatie en bevestig.

Ik ben reeds klant bij Touring, zal de Touring Assist app dat automatisch herkennen?>>

Als we reeds over jouw mobiel nummer voor registratie beschikten in onze gegevens, wordt je naam en voornaam automatisch voorgesteld bij de inschrijving. Wanneer je een gedekt voertuig registreert, wordt het contract en de vervaldatum weergegeven.

6. Wachtwoord

Ik ben mijn wachtwoord vergeten in de Touring Assist app.>>

Open de Touring Assist app

  1. Ga naar het inlogscherm
  2. Druk op Reeds een account? Meld je aan
  3. Druk op Paswoord vergeten?
  4. Voer het e-mailadres in waarmee je je Touring Profiel hebt aangemaakt
  5. Je ontvangt een email met een nieuw paswoord.
  6. Meld je aan met je nieuw paswoord. Klaar!

Ik wil mijn wachtwoord wijzigen in de Touring Assist app.>>

  1. Ga naar Menu
  2. Druk op Mijn Touring Profiel
  3. Druk op “Wachtwoord wijzigen”
  4. Wijzig je paswoord

Valideer. Klaar!

Ik kan mijn wachtwoord niet instellen.>>

Wachtwoorden moeten minimaal 6 karakters bevatten, inclusief een hoofdletter, een kleine letter, een cijfer en een speciaal teken (/!?+% ...)