Image
Touring Assist App

Nieuw: onze Touring Mobilis en Assist apps worden samengevoegd

Concreet zullen de functionaliteiten van de Touring Mobilis app geïntegreerd worden in de Touring Assist app. Voor een eenvoudiger gebruik van onze apps, hebben we besloten om onze Touring Assist en Mobilis-app samen te voegen. Je behoudt dus één enkele app, waarin je je route kan berekenen en je assistentie kan aanvragen. Handig, hè?

Wat moet ik doen?

  • Heb je de Touring Assist app? Update deze en geniet van de verbeterde versie! Hier zijn de Android en Apple download links. 
     
  • Je had de Mobilis app, en hebt de Touring Assist app nog niet? Je hoeft je niet opnieuw te registreren, maar gebruik dezelfde log-in als voor de Mobilis-app of voor je MyTouring-account. Hier zijn de Android en Apple download links. 

We heten iedereen welkom: zowel onze leden als niet-leden!

De Touring Assist app, Mobilis geïntegreerd!

1.Verkeersinfo en routeplanner

Met Touring Assist, geniet van de functies van Touring Mobilis. Bespaar tijd en geld, en wees voorbereid op mogelijke gevaarlijke situaties op uw reis.

Deze gebruiksvriendelijke app verwittigt je automatisch van alle mogelijke incidenten op je reisweg.

Geld en tijd besparen, wie zou dat niet willen? Precies dat is mogelijk met de nieuwe, gebruiksvriendelijke Touring Mobilis app die je voor elk mogelijk gevaar op je reisweg waarschuwt.

De Touring Assist app brengt je op de hoogte van:

  • Files
  • Mobiele flitsers
  • Vaste flitspalen
  • Trajectcontroles
  • Wegenwerken
  • Afgesloten rijstroken
  • Ongevallen
  • En dat is nog niet alles!

Zelfs als je niet achter het stuur zit, helpt Touring Assist je al bij het voorbereiden van je reisroute. Check in een handomdraai of er files staan op jouw route. En bekijk ook alvast waar je zeker extra op je snelheid moet letten om verkeersboetes te voorkomen.
 

2. Vraag je hulp

We heten iedereen welkom: zowel onze leden als niet-leden!

Met de Touring Assist app geniet je van al deze voordelen:

  • Met 1 druk op de knop word je prioritair geholpen
  • Deel snel je exacte locatie dankzij de geïntegreerde geolokalizatie-tool
  • Volg je interventie dossier op de voet en visualiseer de pechverhelper op de kaart 
  • Licht je probleem nog beter toe d.m.v. fotodelen 
  • Maak een afspraak wanneer het jou beter uitkomt 
  • Verwittig bij een probleem snel en gemakkelijk jouw naasten
  • Krijg slimme veiligheidstips van Touring
  • Beheer eenvoudig je verschillende voertuigen: auto, moto en/of fiets
  • Gebruik de app volledig gratis

Kortom, met de app ben je slim voorbereid. 

* Vanuit het buitenland is het mogelijk om bijstand te vragen via de app en wordt u teruggebeld door onze centrale. Het opvolgen van uw dossier en de geolocalisatie van de wegenwachter daarentegen, is nog niet mogelijk vanuit het buitenland.

 

 

 

Contact

Een vraag, opmerking, voorstel rond de Assist app? Check de veelgestelde vragen hieronder of contacteer ons op assist.app@touring.be.

Voor al je andere vragen kan je steeds terecht op membership@touring.be.

Meest gestelde vragen

Ik kan mijn voertuigen niet aanpassen of nieuwe voertuigen toevoegen op de Assist app.

Je kunt je voertuigen niet aanpassen of nieuwe voertuigen toevoegen? 

Overloop de volgende twee stappen: 

  • Heb je de laatste versie van de app?

Controleer of je de laatste versie van de app hebt (V 5.0.3). Dit vind je terug onderaan het menu. Indien je niet de laatste versie hebt, is de eenvoudigste oplossing de applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren. De meest recente versie vind je altijd in de Android of Apple app store.

  • Log uit en log dan weer in

Klik op het menu, dan op je profiel (gele knop); en klik op "Log uit". Log vervolgens weer in.

Heb je nog steeds problemen?


Wist je dat de Assist-app ook beschikbaar is in een web versie om je pech te melden? Web Assist is altijd binnen handbereik, kom hier meer te weten! 

Als het probleem zich blijft voordoen op de app, neem dan contact op met onze klantendienst via e-mail membership.service@touring.be of per telefoon +32 2 286 33 32 (maandag tot vrijdag, van 8u tot 18u

Hoe vind ik mezelf op de Touring Assist app?

Je zou een blauw bolletje moeten zien die jouw locatie op de kaart aangeeft. Om je te verplaatsen, druk je op het ronde pictogram aan de rechterkant.

Op Android werkt deze functie in sommige gevallen niet. Wij verontschuldigen ons hiervoor en lossen dit zo snel mogelijk op.

De Assist app wil mijn e-mailadres niet aanvaarden, wat nu?

Indien je e-mailadres geweigerd is, kan dit aan één van de 2 volgende redenen liggen:

  • Ofwel is je e-mailadres verkeerd.
  • Ofwel bestaat het e-mailadres al in onze systemen. In dat geval kan je hier een reset van je paswoord vragen om je opnieuw aan te melden met je account verbonden aan dat e-mailadres

Ik ben mijn wachtwoord vergeten in de Touring Assist app

Open de Touring Assist App

  1. Ga naar het inlogscherm
  2. Druk op Reeds een account? Meld je aan
  3. Druk op Paswoord vergeten?
  4. Voer het e-mailadres in waarmee je je Touring Profiel hebt aangemaakt
  5. Je ontvangt een email met een nieuw paswoord

Meld je aan met je nieuw paswoord. Klaar!