Mercedes: nieuw premiummerk in de klantenportefeuille van Touring

Image
Image

Mercedes: nieuw premiummerk in de klantenportefeuille van Touring

Sinds 1 februari verleent het B2B-team van Touring bijstand aan een nieuwe klant. De uitdagingen waren niet gering, maar onze medewerkers hebben zich dubbel geplooid om aan alle vereisten te voldoen voor de nieuwe overeenkomst met Mercedes.


Een premiumservice voor een premiummerk

Op 1 februari was het zover en vond de ‘go live’ (het startmoment) plaats van de nieuwe samenwerking met Mercedes. Een belangrijke dag voor Touring! Helemaal nieuw is Mercedes overigens niet voor de interne teams. Beide ondernemingen hebben in het verleden namelijk al samengewerkt. De nieuwe dienstverlening voor de Duitse constructeur verloopt echter volledig op maat, met specifieke operationele teams voor deze klant.


Strakke timing en stevige uitdagingen

We zijn bijzonder opgetogen dat we deze nieuwe premiumklant mogen verwelkomen, ook al had het project heel wat voeten in de aarde. Het contract werd immers eind september aan Touring toegewezen. De verschillende afdelingen hadden met andere woorden slechts 4 maanden tijd om heel de organisatie op poten te zetten en alle systemen te implementeren.

Een uitdaging van formaat, zeker als je weet dat Touring eind november, begin december af te rekenen kreeg met een cyberaanval. Begin februari hadden de Touring-medewerkers echter alles geregeld en was Touring ‘up to speed’ om in te spelen op de behoeften van de Mercedes-chauffeurs.


Wat houdt de bijstand voor Mercedes precies in?

Onder de Mercedes-chauffeurs vallen niet alleen de bestuurders van personenwagens van Mercedes en Smart, maar ook de bestuurders van bestelwagens. Bovendien voorziet de dekking van Touring bijstand voor klanten die hun wagen laten onderhouden in het Mercedes-netwerk.

Tot slot voorziet Touring ook een overflowfunctie, waarbij we de erkende garages overdag ondersteunen en ‘vervangen’ buiten de openingsuren.