Zin om alle B2B-diensten van Touring te ontdekken? Neem dan snel een kijkje op het nieuwe businessgedeelte van onze website.
Na de grondige make-over van de Touring-website vorig jaar waren er nog een paar pagina's die dringend een nieuw kleedje konden gebruiken. Dat was onder meer het geval voor het businessgedeelte van de site, waar je tot voor kort enkel info vond over onze TBS-producten (Touring Business Solutions). Ondertussen is daar verandering in gekomen, en dus laten we je graag kennismaken met ons nieuwe B2B-uitstalraam.
De teams van Heidi Tierens (Head of Customer Experience & Digital) hebben eerst uitgebreid de behoeften geanalyseerd van onze gebruikers en klanten, om vervolgens de website om te toveren tot een duidelijke en beknopte informatiebron voor de bezoekers.
Het doel was volgens Tiphanie de Bellefroid (Digital Customer Experience Manager) om een aangename omgeving te creëren waar particuliere leden en niet-leden vlot het product vinden dat het beste aansluit bij hun behoeften: “We hebben verschillende analyses gedaan en goed geluisterd naar onze klanten. Op basis daarvan bleek dat de bezoekers op Touring.be niet altijd de informatie vonden die ze nodig hadden. De doelstelling was dan ook duidelijk: de conversiegraad verbeteren door een betere gebruikerservaring te bieden. Daarvoor zijn we uitgegaan van drie principes: ‘extreme simplicity’, ‘customer centricity’ en ‘human’. Hieruit vloeide een divers takenpakket voort, met onder meer een aanpassing van de startpagina en het menu, de toevoeging van een wizard (een virtuele assistent die het meest aangewezen product voorstelt) en een optimalisering van de productpagina's.”
Nadat de wijzigingen en het ontwikkelingswerk achter de rug waren en de eerste conclusies getrokken waren, kon het B2B-team de presentatie van de TBS-producten onder handen nemen. Maar daar bleef het niet bij ...
Net als onze collega's van ARC Europe in Nederland, Frankrijk en Luxemburg wil Touring tonen wat de organisatie in huis heeft om met maatwerk in te spelen op de behoeften van grote klanten. Onze club heeft altijd al blijk gegeven van bijzonder veel flexibiliteit. De mogelijkheden zijn bovendien enorm uitgebreid en variëren van bijstand voor fietsen en auto's tot persoonlijke bijstand. Wanneer we ons richten tot wereldspelers zoals constructeurs, leasemaatschappijen en banken is het belangrijk dat we ook de nadruk leggen op onze internationale aanwezigheid via het netwerk van ARC Europe en onze partners overal ter wereld.
Van standaardproducten tot maatwerk
We hebben de website dan ook zo aangepast dat onze activiteiten veel uitvoeriger omschreven worden, zonder daarom echt elk detail te vermelden. De startpagina leidt de bezoekers naar de producten voor technische bijstand (mobiliteit), reisbijstand of thuisbijstand (zoals hulp na een ziekenhuisopname).
Daarna wordt op elk van de onderliggende pagina's nagegaan of de behoeften van de bezoeker ‘standaard’ zijn of dat er maatwerk nodig is in samenwerking met onze Key Account Managers. Op die pagina's zetten we ook de digitalisering van onze diensten in de verf, net als de knowhow van onze wegenwachters over elektrische auto's, onze troeven en onze onderscheidende kenmerken.
Als bezoekers echt naar iets heel concreets op zoek zijn, worden op een specifieke pagina alle diensten van Touring opgesomd en kunnen ze vooral ook contact opnemen met een gespecialiseerde Key Account Manager. Op die manier beschikken bezoekers over aanknopingspunten om in gesprek te gaan met het salesteam, dat dan een offerte op maat kan uitwerken.
Wie de voorkeur geeft aan de klassieke TBS-producten, kan meteen online een formulier invullen om eveneens een offerte op maat te krijgen. Neem dus zeker een kijkje op onze nieuwe pagina's om meer te weten te komen over het dienstenaanbod van Touring.
Meest recente artikelen
Op culinaire ontdekkingstocht in Slovenië
La Slovénie n'est pas seulement une destination de choix pour les amoureux de la nature et les vacanciers actifs, mais aussi pour les gastronomes.
Onze B2B-klanten aan het woord: Touring trekt eerste lessen uit zomer 2024
Heel het jaar door volgt Touring de reacties van zijn B2B-klanten op de voet. Zo blijven we onze diensten verbeteren om beter in te spelen op hun behoeften.
Week van de Mobiliteit: de belangrijkste evenementen op een rij
De Week van de Mobiliteit vindt dit jaar plaats van 16 tot 22 september. Een overzicht van de belangrijkste evenementen in Wallonië, Brussel en Vlaanderen.
Een ongeval of panne in Wallonië? Bel 112, en Touring is onderweg!
Sta je in panne of heb je een ongeval gehad op het Waalse snelwegennetwerk? Dan moet je sinds 2 januari het noodnummer 112 bellen, ook als je lid bent van Touring. Op die manier wordt er zo snel mogelijk een takelwagen gestuurd. Een woordje uitleg ...
Dit zijn de 5 redenen waarom Belgen hun reis annuleren
Wie een reis boekt, doet er goed aan een annuleringsverzekering te nemen. Dat zo’n verzekering geen overbodige luxe is, moet blijken uit de vele annuleringen vlak voor het afreizen. Maar wat zijn de hoofdredenen voor zo’n annulering?
Web Assist: vraag in een oogwenk bijstand aan
Web Assist, c'est l'application web de Touring pour demander facilement de l'assistance en cas de panne. Voici les avantages de cette solution pour votre marque.