Getest: 2025 Yamaha NMax 125

Image
Yamaha NMAX 125 2025
Image
Yamaha NMAX 125 2025

Getest: 2025 Yamaha NMax 125

De 2025 Yamaha NMax 125 is aan zijn derde generatie toe, en krijgt hiervoor een flinke update. Onze man mocht er in primeur mee aan de rol in en rond de immer levendige metropool Barcelona.


Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.


2025 Yamaha NMax 125: Urban Commuter

Voor 2025 krijgt Yamaha’s lichtste motorscooter een grondige update. Van het volledig opgefriste kuipwerk, de nieuwe lichtsignatuur, het flink bijgespijkerde Euro5+-blok (krukas, cilinderbehuizing, nokkenaskettingspanner, O2-sensor) en de ophanging (nieuwe veerinstellingen), over de tractiecontrole, een start-stopsysteem en het lcd-dashboard met connectiviteit tot het sleutelloos starten. Een mooi pakket, waarmee de 2025 Yamaha NMax 125 niet langer de ‘urban commuter’ dan wel de sportieve jongeling (en occasionele leverdienst) over de streep wil trekken.

Yamaha


Door het verkeer

Met 12,2 pk en 11,2 Nm is het vloeistofgekoelde 125cc Blu Core-blokje allerminst een krachtpatser. Maar hij loodst de 132 rijklare kilo’s van de 2025 Yamaha NMax 125 wel met het grootste gemak door het verkeer. Dankzij zijn vedergewicht, in combinatie met het lichte stuurgedrag en de heel fijn afgestemde gasrespons, rijd je geheid met plezier naar je werk en terug, of ga je in het weekend heerlijk uitwaaien. Picknickmand (of een extra helm) onder het zadel, en gaan.

Yamaha


Vlot

Aanvankelijk hebben we best wat twijfels over het snelweggedeelte - Yamaha vermeldt zelf immers een top van 99 km/u. Maar in de praktijk blijkt de NMax op de teller vlot naar 122 km/u te gaan, wat in realiteit toch minimaal 110 à 112 km/u moet zijn. De opbouw richting die piek verloopt nagenoeg perfect lineair en vergt enig geduld, maar hij haalt ‘t uiteindelijk wel. Inhaalmanoeuvres vereisen wat plannings- en inschattingsvermogen, maar de 2025 Yamaha NMax 125 blijft te allen tijde stabiel - ook bij de forse windstoten die we tijdens de testrit te verduren krijgen.

Daarenboven vertonen de Dunlop ScootSmarts om de 13”-wielen prima grip en blijken de enkelzuigerremklauwen ruim voldoende om de NMax gecontroleerd af te remmen.

2025 Yamaha NMax 125


Conclusie

Val je niet voor de looks van deze frisse stadsatleet? Dan misschien wel voor het erg behapbare prijskaartje. De standaardversie staat immers voor 3.999 euro in de catalogus. Wij hebben in Barcelona helaas niet op de 200 euro duurdere Tech Max-versie gereden, die uitgerust zal zijn met een 4,2” TFT-scherm met gratis Garmin-navigatie, een luxezadel en speciale kleurtjes. Die versie is helaas pas in mei 2025 beschikbaar. Een no-brainer, als je het ons vraagt.

2025 Yamaha NMax 125


Technische gegevens en prijs Yamaha NMax 125

  • Motor: vloeistofgekoelde 125cc ééncilinder
  • Vermogen: 12,2 pk
  • Topsnelheid: circa 110 km/u
  • Rijklaar gewicht: 132 kg
  • Zadelhoogte: 770 mm
  • Verbruik: 2,2 l/100 km
  • Prijs: 3.999 euro
2025 Yamaha NMax 125


Meer informatie vind je op de website van Yamaha en op motorprijzen.be.


Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.


Touring depanneert ook je motor

Een probleem met je motor? Dankzij de pechverhelping van Touring komen onze wegenwachters je dag en nacht te hulp, overal in België en zelfs voor je voordeur!

Ga je met de motor op reis? Bekijk dan onze pechverhelpingsformules in het buitenland.