Er waait een nieuwe wind bij Tourings B2B-team, dat trots de nieuwe organisatie aankondigt van het Sales Support-team: zeven doorgewinterde en enthousiaste medewerkers die instaan voor de klantenrelaties en onze interne processen. De rol van het Sales Support-team is cruciaal. De medewerkers zijn de schakel tussen de interne teams en de B2B-klanten, beheren kritieke processen en hebben een rechtstreekse impact op de klanttevredenheid.
Voorstelling van het team
Het team telt zeven medewerkers met heel uiteenlopende profielen, die stuk voor stuk een unieke meerwaarde bieden:
- Axelle mist geen enkel detail en zorgt ervoor dat elke interactie met de klanten perfect verloopt.
- Cédric is bijzonder resultaatgericht en gaat altijd op zoek naar operationele verbeteringsmogelijkheden.
- Stefan beschikt over een rijke ervaring en een diepgaande procesexpertise.
- Nadine is heel empathisch. Ze staat dicht bij de klanten en kiest altijd voor een menselijke en persoonlijke aanpak.
- Sophie beschikt dankzij haar operationele knowhow over een unieke terreinkennis.
- Andy kent de indirecte verkoopkanalen (zoals de makelaars) door en door en is met zijn professionele instelling een essentiële schakel binnen het team.
- Béatrice is een en al positivisme. Ze behandelt met veel geduld en kalmte de meest complexe gevallen. Eind februari gaat ze met pensioen, waarna ze wordt vervangen door de jonge en dynamische Barry, die al staat te trappelen om te mogen beginnen.
We maken graag van de gelegenheid gebruik om Béatrice, die 39 jaar lang bij Touring aan de slag is geweest, van harte te bedanken. Met haar kenmerkende vriendelijkheid en inzet heeft Béatrice bij Touring Business Solutions in de loop der jaren tal van klanten deskundig advies verstrekt over hun wagenpark. Haar expertise en haar menselijke en hartelijke benadering zijn de rode draad van haar mooie loopbaan bij Touring. En natuurlijk wensen we ook haar opvolger Barry heel veel succes en voldoening toe. Barry kent ondertussen al verschillende afdelingen bij Touring en beschikt hierdoor over een duidelijke kijk op de werking van de onderneming. We zijn er dan ook van overtuigd dat hij in geen tijd zal ingewerkt zijn bij zijn nieuwe team.
Elk van onze teamleden speelt een doorslaggevende rol voor het succes van de dagelijkse activiteiten.

Visie en doelstellingen
Het B2B-team focust op een geoliede organisatie, met een proactieve benadering en een streven naar continue verbetering als kernwaarden. Dit zijn daarbij de belangrijkste doelstellingen:
- De operationele efficiëntie verhogen door de interne processen te optimaliseren.
- De klanttevredenheid verbeteren door een hoogwaardige service te bieden en aandachtig te luisteren naar de behoeften van de klanten.
- De vaardigheden ontwikkelen van de medewerkers, zodat ze klaar zijn voor de uitdagingen van morgen.
Organisatie van het team
Om die doelstellingen te verwezenlijken hebben we een transparante organisatie en een samenwerkingsmethodiek uitgewerkt onder de deskundige leiding van Sara Kerbusch, die sinds juli 2024 haar verantwoordelijkheid als Sales Support Supervisor voor de verzekerings- en autosector (leasing en constructeurs) combineert met de functie Relationship Manager AG/BNP en het management van de teams Touring Business Solutions (Andy en Béatrice/Barry).
- Verdeling van de verantwoordelijkheden: ieder teamlid is verantwoordelijk voor een specifieke sector, maar wordt ook aangemoedigd om samen te werken met de collega’s.
- Regelmatige vergaderingen: om de prioriteiten nauwkeurig op te volgen en te bepalen welke obstakels uit de weg geruimd moeten worden.
Uitdagingen voor de toekomst
De komende maanden zijn cruciaal voor het team. Enkele van de prioritaire projecten:
- Optimalisering van de processen voor de opmaak en follow-up van de contracten: vereenvoudigen en versnellen van de dagelijkse activiteiten.
- Verbetering van de klantervaring: frictiepunten identificeren en vernieuwende oplossingen vinden.
- Continue opleiding: iedere medewerker ontwikkelingsmogelijkheden aanreiken.
Het B2B-team bedankt de medewerkers voor hun inzet en toewijding. Samen bouwen we aan een organisatie die alle uitdagingen aankan. Het team heeft er alle vertrouwen in dat Sales Support uitmuntende prestaties zal leveren om actief bij te dragen aan het succes van de onderneming.