Organisatie Touring zomerseizoen 2025: teamversterking en geoptimaliseerde processen

Image
Touring in Zuid-Frankrijk (2024)
Image
Touring in Zuid-Frankrijk (2024)

Organisatie Touring zomerseizoen 2025: teamversterking en geoptimaliseerde processen

Het zomerseizoen komt steeds dichterbij en dus bereidt Touring zich voor om de klanten vlotte en snelle oplossingen aan te bieden bij pech in het buitenland. Bovendien zijn de teams versterkt en de processen geoptimaliseerd om in te spelen op de voortdurend toenemende vraag.

Terugblik op seizoen 2024

Op basis van de ervaringen tijdens het zomerseizoen van 2024 heeft Touring zijn werkmethoden aangepast. Om de kwaliteit van de dienstverlening te blijven verbeteren zijn er nieuwe medewerkers aangeworven en is er een betere verdeling van de taken doorgevoerd. Voortaan focust één team specifiek op pechverhelping in België, terwijl een ander team zich bezighoudt met de buitenlandse dossiers in samenwerking met de automobielclubs van andere landen, de partnergarages en de transporteurs. Het doel is om het volledig proces op die manier te optimaliseren, van de ontvangst van de oproep tot de terugbetaling van de buitenlandse dossiers.

Touring in Zuid-Frankrijk (2024)
Touring in Zuid-Frankrijk (2024)

Samenwerking met ARC Europe: een belangrijk partnerschap

Om onze collega’s in Frankrijk, Spanje en Italië te steunen en de toename van het aantal oproepen aan te kunnen, slaan we de handen in elkaar met partnerorganisaties in het buitenland:

    • Net zoals in 2024 gaan vijf wegenwachters van Touring heel de zomer lang aan de slag in Zuid-Frankrijk. Ze krijgen er de steun van collega’s uit verschillende andere landen en vormen dan samen een team van zo’n 20 à 25 extra wegenwachters.
    • Bovendien worden er Belgische en Nederlandse dispatchers ingezet in de kantoren van ARC France in Lyon.
    • In Italië zorgen ADAC (Duitsland) en ANWB (Nederland) ervoor dat het Italiaanse ACI de zomerse pechverhelpingsaanvragen de baas kan blijven.

Bovendien zorgen we vanuit België voor een gepersonaliseerde en proactieve follow-up, waarbij de klanten na hun pechverhelping systematisch opnieuw worden opgebeld.

Takelingen en reparaties: samenwerking en flexibiliteit

Een van de prioriteiten dit seizoen is om het beheer van de reparaties te optimaliseren, zodat de voertuigen zo kort mogelijk stilstaan en de tevredenheid verder toeneemt. Euromaster en de erkende partners van ARC France kunnen daarbij in bepaalde gevallen een alternatief bieden voor de klassieke reparatienetwerken. De klemtoon ligt op snelle oplossingen voor problemen met banden en batterijen.

Als een voertuig niet ter plaatse kan worden hersteld, is het dankzij een nieuwe, interactieve kaarttool mogelijk om de repatriëring heel nauwkeurig in te plannen. Bovendien verlopen de interne follow-up en het beheer van interventies in Spanje, Oostenrijk en Italië voortaan eenvoudiger dankzij een aantal IT-upgrades bij ARC Europe.

Optimale service tijdens het hoogseizoen

Om tijdens het hoogseizoen, dat loopt van 7 april tot 15 september, een optimale dienstverlening te verzekeren, heeft Touring voor een robuuste organisatie gezorgd. De coördinatoren en Supervisors zijn permanent aanwezig van 6 uur ‘s morgens tot 22 uur ‘s avonds en voor de opleiding van de nieuwe medewerkers wordt gebruikgemaakt van een duale leermethode met theorie en praktijk, om snel en doeltreffend nieuwe vaardigheden aan te leren.

Om de activiteiten in de grensregio’s beter te stroomlijnen en takelingen naar België te vereenvoudigen, hebben we grenskantons bepaald. Op die manier kunnen we sommige voertuigen rechtstreeks naar Belgische garages takelen zonder dat de interventie beschouwd wordt als een internationale repatriëring. Dat zorgt voor een snellere behandeling, zodat de voertuigen zo vlug mogelijk weer de weg op kunnen.

Verbeterd financieel beheer

Een belangrijke verbetering dit jaar betreft het beheer van de terugbetalingen. Het nieuw uitgerolde systeem beperkt de terugbetalingstermijn voor klanten die kosten hebben voorgeschoten, wat zorgt voor een betere gebruikerservaring.

Conclusie

Er wordt een testperiode voorzien van april tot juni en vóór eind maart had al 80% van de seizoensmedewerkers een opleiding gekregen. De codewoorden voor het zomerseizoen 2025 bij Touring zijn dan ook responsiviteit, flexibiliteit en continue verbetering. De onderneming heeft processen ingevoerd om in te spelen op de stijgende vraag en de uitdagingen van de voorbije jaren, met meer reizigers die kiezen voor een autovakantie. Dankzij de versterking van de teams en een betere coördinatie met de partners wil Touring een nog betere dienstverlening bieden, oplossingen aanreiken voor de toenemende verwachtingen van de klanten en de tevredenheid gedurende het hele seizoen garanderen.