Onze B2B-klanten aan het woord: Touring trekt eerste lessen uit zomer 2024

Image
Image

Onze B2B-klanten aan het woord: Touring trekt eerste lessen uit zomer 2024

Het duurt nog enkele weken voor het zomerseizoen er officieel op zit en we echt kunnen bepalen wat we geleerd hebben voor 2025. Ondertussen volgen we de eerste resultaten echter op de voet en konden we al een aantal reacties verzamelen uit de tevredenheidsenquêtes van de B2B-klanten die we deze zomer hebben geholpen.


We doen er bij Touring alles aan om onze klanten – en de klanten van onze klanten – de best mogelijke service te bieden. Niet alles loopt echter altijd even perfect. Hieronder geven we dan ook graag een overzicht van enkele reacties die zowel onze troeven belichten als de domeinen waarop we nog vooruitgang moeten boeken voor de zomer van 2025.


Snelheid en efficiëntie

We weten dat snelheid op moeilijke momenten cruciaal is. Een tevreden klant laat ons weten: "Snelle, efficiënte en klantgerichte service." Anderen zijn het daarmee eens: "Onberispelijke service! De wegenwachter was heel professioneel en heel vriendelijk”, "Het is de eerste keer dat ik gebruik maak van de pechbijstand. Mijn mening: geweldig. Ik wil ook graag uw technieker bedanken, een heel groot man voor zijn efficiëntie en snelheid. Gelieve hem van mijn kant te feliciteren. Bedank hem nogmaals van mij." Die positieve feedback is bemoedigend, zeker omdat we willen blijven inzetten op snelheid en efficiëntie.


Professionalisme en vriendelijkheid

We hebben heel wat reacties gekregen die het professionalisme en de vriendelijkheid van onze teams benadrukken. Zo schreef een van onze klanten: "Snel ter plaatse. Perfect uit de nood geholpen. Supervriendelijke Touring-medewerker!!", en anderen : "Bedankt aan de wegenwachter om zo vriendelijk en professioneel te zijn”, "Heel tevreden over de dossierbeheerder. Die heeft hemel en aarde verzet voor ons.” Deze reacties herinneren ons eraan hoe belangrijk de menselijke toets – een van de waarden van Touring – is tijdens onze professionele activiteiten.


Follow-up en communicatie

Uit de feedback die we krijgen, blijkt dat nogal wat klanten onze follow-up en communicatie waarderen tijdens het interventieproces: "Ongelooflijk vriendelijke medewerkers aan de telefoon. En ik kon de wegenwachter volgen op de kaart via een link in een sms. Bedankt!” We kregen echter ook feedback waaruit bleek dat bepaalde interventies niet erg logisch en duidelijk waren. Het is dan ook zaak om van die positieve ervaring de norm te maken.


Lessen voor 2025

Hoewel we verheugd zijn over de positieve feedback, sluiten we allerminst onze ogen voor de constructieve kritiek die we krijgen. Wat dat betreft, willen we in 2025 beter presteren op de volgende domeinen:


1. Kortere wachttijden in het buitenland

We hebben frustrerende ervaringen gelezen van klanten over te lange wachttijden. Een belangrijke factor bij het beheer van internationale dossiers is dat er vaak meerdere partijen bij betrokken zijn. Wat de verwerking uiteraard complexer en trager maakt. We willen onze prestaties echter blijven verbeteren en zullen onze communicatie met de klanten dan ook aanscherpen, hen regelmatig op de hoogte houden van het verloop van de interventie en toelichting geven over realistische wachttijden in dergelijke situaties.


2. Coördinatie

Ook op het vlak van dossierbeheer zijn er nog bepaalde verbeteringen mogelijk. Dat geldt vooral voor complexe dossiers met meerdere betrokkenen, waarbij in bepaalde situaties niet alles op wieltjes loopt. We zullen onze interne coördinatie dus versterken, om elke situatie optimaal aan te pakken en probleemgevallen te vermijden.


3. Optimale vervangoplossingen

We willen onze beloften waarmaken wat vervangwagens betreft, en alle klanten een oplossing aanreiken op maat van hun behoeften.

Als besluit kunnen we stellen dat de getuigenissen van onze klanten kostbare informatie bevatten, zowel over de troeven van onze diensten als over de elementen die voor verbetering vatbaar zijn. We weten dat we nog werk voor de boeg hebben en blijven ons inzetten om tegen 2025 verbeteringen aan te brengen en nóg beter in te spelen op de verwachtingen. Bovendien willen we iedereen bedanken die de tijd heeft genomen om hun positieve of negatieve ervaringen met ons te delen. Elke reactie helpt ons om onze bijstandsdiensten verder te optimaliseren!