Honda’s X-ADV wordt in 2021 grondig verbeterd. De eigenzinnige mix tussen een adventure motorfiets en een scooter krijgt meer vermogen en een lager gewicht..
Honda’s unieke cross-over tussen een adventure motor en een scooter biedt vanaf 2021 nog meer van alles. We zetten alle verbeteringen even voor je op een rij.
Sterker
Meest in het oog springend is 3 kW extra piekvermogen uit het EURO5-blok en een extra 600 opm in de rode zone. De X-ADV levert nu een mooie 58 pk en het koppel is maximaal 69 Nm.

Vinniger
Kortere overbrengingsverhoudingen voor de eerste, tweede en derde versnelling verfijnen de acceleratie, terwijl langere verhoudingen bij de vierde, vijfde en zesde versnelling cruisen op hoge snelheid meer ontspannen maken en het benzineverbruik optimaliseren.

Elektronica
Dankzij Throttle By Wire (TBW) valt het motorkarakter aan te passen doorheen vier vaste rijmodi (Rain, Standard, Gravel en Sport) en een aanpasbare User-modus. Daarnaast versoepelt ook het Honda Selectable Torque Control (HSTC) systeem, dat nu drie interventieniveaus heeft. De Dual Clutch Transmission (DCT) beschikt over automatische schakelschema’s die gelinkt zijn aan de rijmodi.

Lichter
Het nieuwe frame is 1 kilogram lichter. Het koetswerk van de X-ADV komt scherper, agressiever uit de hoek en de dubbele led-koplampen zijn nu uitgerust met Daytime Running Lights (DRL), net zoals de CRF1100 Africa Twin.

Betere controle
Het zadel van de X-ADV kreeg nieuwe contouren, wat het gemakkelijker maakt om de voeten op de grond te zetten. De opbergruimte onder het zadel werd ruimer gemaakt en is nu uitgerust met een USB-oplaadpoort.

Meer comfort
De bediening van de parkeerrem bevindt zich nu aan de rechterstuurhelft, wat handiger werkt en bovendien ruimte vrijmaakt voor een extra handschoenenkastje. Het nieuwe TFT-instrumentenbord is uitgerust met het Honda Smartphone Voice Control System.

Zichtbaar
De opnieuw gestylede dubbele led-koplamp beschikt over Daytime Running Lights (DRL) die zich automatisch aanpassen aan de lichtsterkte in de omgeving. De lichten hebben overigens een heldere, erg zichtbare schijn voor een betere veiligheid. Alle verlichting is led.

Meer info over de 2021 Honda X-ADV vind je op www.fl.honda.be
Meest recente artikelen
Alles over milieuzones in Portugal
In Portugal is er momenteel enkel een lage emissiezone (LEZ) in Lissabon. Om in die lage emissiezone te rijden, moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Alles over milieuzones in Noorwegen
In Noorwegen zijn er steden met een lage emissiezone. Waar bevinden die milieuzones zich en hoe dek je jezelf in?
Rijden met winterbanden, sneeuwkettingen en spijkerbanden in Europa
Hieronder kan je doorklikken naar de landelijke en regionale wetgevingen voor het gebruik van sneeuwbanden, sneeuwkettingen en spijkerbanden binnen Europa. Foto: Gabriel Alenius/Unsplash
Vignetten, toltrajecten en bergpassen in Oostenrijk
Oostenrijk heeft vignetten voor het wegverkeer, er zijn tolwegen waar je apart moet betalen en er is zelfs een zogeheten go-Box nodig als je voertuig meer dan 3,5 ton weegt.
Maak je fiets lenteklaar
Maak je fiets klaar voor het lentezonnetje. Controleer de bandendruk voor minder kans op lekke banden. Reinig en smeer de ketting grondig voor soepel fietsen. Geef remmen extra aandacht—veilig op pad!
LEZ Frankrijk: je Crit’Air ecovignet in 9 gemakkelijke stappen!
Op deze pagina vind je een handige gebruiksaanwijzing om het Franse ecovignet te bestellen.
Waar en wanneer is het druk op de weg in Italië?
De schoolvakanties zijn traditioneel de periodes dat we massaal op vakantie gaan. Veel Belgen blijven in Europa en kiezen voor eigen vervoer. Om naar het zonnige Italië te rijden bijvoorbeeld.