BMW blijft zijn scootergamma verbeteren. Deze keer zijn de BMW C 400 X en C 400 GT aan de beurt. De eencilinder levert na de EU5-aanpassingen nog altijd 34 pk, hoewel hij een serieuze chirurgische ingreep onderging.

C 400 X en GT: elektronisch gestuurd
Zo krijgt hij onder andere een nieuw motormanagementsysteem, een elektronische gashendel (E-gas) en een geoptimaliseerde centrifugaalkoppeling. Andere wijzigingen, zowel op de X als op de GT, omvatten verbeteringen aan de cilinderkop, een nieuwe sensor op het generatordeksel en een fijnere regeling van het stationaire toerental. Het resultaat is een soepelere en gevoeligere gasrespons. Wat het rijden in de stad en op snellere wegen een stuk aangenamer maakt.

Oog voor detail
Verdere, niet-motorische wijzigingen vinden we op beide modellen in de stabiliteitscontrole, die nu automatisch in plaats van manueel gekalibreerd wordt. Ook het remsysteem werd herzien, met nieuwe remklauwen en een aangepaste slag van de hendel voor- en achteraan. Het opbergvak vooraan is voortaan uitgerust met een usb-aansluiting. BMW schenkt dus veel aandacht aan de uitrusting en het comfort. En laat dat nu net iets zijn waar scooterrijders oog voor hebben.

Kleuren en prijzen
Net als voor high-end details trouwens, zoals een TFT-dashboard en de optionele dagverlichting. En BMW zou BMW niet zijn, mocht er voor beide modellen geen uitgebreide accessoirelijst bestaan. De C 400 X zal leverbaar zijn in Blackstorm Metallic, Granite Grey Metallic en Style Sport. De GT-versie doet het met Alpine White, Kallisto Grey en Style Triple Black. Ook de prijzen zijn al bekend: 6.999 euro voor de X; 7.999 euro voor de GT.

Meer informatie over de BMW C 400 X en C 400 GT vind je op de website van BMW en op motorprijzen.be.
Meest recente artikelen
All-in riviercruise: VIVA Cruises legt de lat hoog
De populariteit van riviercruises schuilt voornamelijk in de bijzondere reiservaring die ze bieden. De formule in een notendop? Ontspannen van stad naar stad en van land naar land reizen, terwijl je maar één keer je koffers hoeft uit te pakken.
Europa-Park bestaat 50 jaar maar glanst als nieuw
Europa-Park, het grootste attractiepark van Duitsland, viert zijn vijftigste verjaardag en pakt groots uit met talrijke nieuwigheden en evenementen voor jong en oud.
Calabrië is niet zomaar een bestemming, maar een ervaring
Partnerinfo - Calabrië is geen plek die je louter bezoekt, het is een ervaring die begint nog voor je er voet aan land zet. Deze zuidelijke regio van Italië intrigeert met zijn vele verhalen, legendes en eeuwenoude tradities en dat prikkelt om je koffers te pakken, toch?
Alles over milieuzones in Portugal
In Portugal is er momenteel enkel een lage emissiezone (LEZ) in Lissabon. Om in die lage emissiezone te rijden, moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Alles over milieuzones in Noorwegen
In Noorwegen zijn er steden met een lage emissiezone. Waar bevinden die milieuzones zich en hoe dek je jezelf in?
Rijden met winterbanden, sneeuwkettingen en spijkerbanden in Europa
Hieronder kan je doorklikken naar de landelijke en regionale wetgevingen voor het gebruik van sneeuwbanden, sneeuwkettingen en spijkerbanden binnen Europa. Foto: Gabriel Alenius/Unsplash