Image
BeerAgency
Touringcarbedrijf Rantour start in samenwerking met BeerAgency een project van bierbelevingsreizen in eigen land.

Nergens anders is de biercultuur al eeuwenlang zo sterk verankerd als in België, weten Rantour en BeerAgency.  Om die reden starten beide partijen met een project van bierbelevingsreizen. Het initiatief omvat zowel dagtrips als meerdaagse reizen en incentives tijdens dewelke men de Belgische biercultuur ontdekt.

Brouwerijbezoeken, zowel individueel als in groep, zitten in de lift en die toenemende interesse zette de initiatiefnemers Krishan Maudgal en Geert Van Lierde aan het denken. Beiden kunnen bogen op een decennialange ervaring en kennis van de biersector in België en vanuit die achtergrond ontwikkelden zij een tiental thematisch geconcipieerde bierbelevingstrips.

Het gaat telkens om een combinatie van brouwerijbezoeken met proefsessies, een bier-gastronomische maaltijd en een aangepast verhaal waarin vaak onverwachte aspecten van de biercultuur aan bod komen of met mekaar worden gerijmd, stellen de initiatiefnemers.

Een kleine greep uit het aanbod:

  • Duik in de voetsporen van Sint-Arnoldus, de patroonheilige van de brouwers en dompel je onder in de geschiedenis van de bruine en de roodbruine bieren.
  • Klassieke biertoeristische bestemmingen: de geuzestreek, trappistenbrouwerijen, enz.
  • Thematische dagtrips waarin innovatie en traditie met mekaar worden verzoend of waarin wordt gezocht naar aanknopingspunten tussen diverse seizoensbieren en distillaten.

Meer info op www.beeragency.org en www.rantour.be.

Deel deze inhoud