Image
Reclamefilm
Touring lanceert een nieuwe imagocampagne. Een op-en-top Belgische productie.


Wie tv kijkt en actief is op de sociale media, heeft ‘m ongetwijfeld al zien passeren: de gloednieuwe imagocampagne van Touring. Maar hoe zijn de spots tot stand gekomen? Wat is het verhaal erachter? We nemen jou mee achter de schermen ...

Touring imagocampagne blik op de set
Een blik op de set van de reclamespot.


De pandemie drukt ons met de neus op de feiten: we hechten meer dan ooit belang aan onze levenskwaliteit. Daarbij beseffen we dat we elkaar heel hard nodig hebben. En ook ons verplaatsen en onze mobiliteit terugwinnen vinden we essentieel.


In deze context illustreert de campagne perfect waar Touring voor staat. Want welk pad je ook kiest en ongeacht of je nu op reis bent of onderweg met de auto, de fiets of de step, Touring is er voor jou. Ons veilig verplaatsen is een topprioriteit. Maar we worden ook graag meteen geholpen als het fout gaat.


De verschillende campagnespots pikken hier op in door aan de hand van ‘split screen technologie’ meerdere verhalen tegelijk te vertellen. De onderliggende boodschap is helder: welk pad je ook kiest, Touring zorgt voor gemoedsrust op reis en onderweg, in elke fase van je leven.

De nieuwe reclamecampagne van Touring wordt tot januari 2021 uitgezonden op tv en op de sociale media.


Split screen technologie?

Touring heeft bewust voor de split screen technologie gekozen om twee verhalen tegelijk te vertellen. De kijker ziet hoe twee levens los van elkaar evolueren en uiteindelijk weer samenkomen. Zo symboliseert de campagne dat het niet uitmaakt welk levenspad je kiest. Wat de campagne ook laat zien, is het belang van het menselijk aspect in alles wat we doen en meemaken.


Een blik op de set

De campagne werd gefilmd op drie lange dagen, en dat is in de huidige context best wel een huzarenstukje. Zo was er opvallend minder volk op de set aanwezig dan gebruikelijk en volgden sommige crewleden alles veiligheidshalve op een monitor iets verderop. Gezellig keuvelen met een koffietje erbij? Niet in volle pandemie. Idem dito tijdens de lunchpauzes en dergelijke: alles op veilige afstand van elkaar. En uiteraard was er ook nog de maskerplicht die door iedereen keurig gerespecteerd werd. Hoe het er in de praktijk op de set aan toeging, hebben we samengevat in de fotocarrousel hieronder.


Belgische crew, Belgische sfeer

Om de filmpjes te maken, werd exclusief met Belgische partners gewerkt. Het creatieve agentschap TBWA werkte samen met het Belgische productiehuis Lovo en deed daarbij uitsluitend een beroep op Belgische regisseurs en acteurs. Er werd ook louter in eigen land gefilmd, waardoor het echt een product is ‘van bij ons’. Dat is niet alleen goed voor de lokale economie, iedereen kan zich ook makkelijk identificeren met de situaties en filmlocaties.


De nationale campagne loopt nog tot 20 december en wordt in januari 2021 herhaald, zowel op televisie als op de sociale media. Kort samengevat: ‘Welk pad je ook kiest, Touring is er voor jou’. De diensten die daar tegenover staan, worden opgesomd in het slotbeeld.

Touring samenvatting

Maak je fiets lenteklaar

Maak je fiets klaar voor het lentezonnetje. Controleer de bandendruk voor minder kans op lekke banden. Reinig en smeer de ketting grondig voor soepel fietsen. Geef remmen extra aandacht—veilig op pad!