Image
Hyosung GV 125 S en 300 S Bobber
Het Koreaanse Hyosung wil ook custom motorfietsen aanbieden aan motorrijders die minder vermogen willen. Ze doen dat met de GV 125 S en GV 300 S Bobber.

Choppers zijn vaak zware motorfietsen met heel wat cc’s onder de tank. Het Koreaanse Hyosung wil met zijn Bobbers ook custom motorfietsen aanbieden aan motorrijders die minder vermogen nodig hebben. Deze motoren zijn ontdaan van alle overbodige franjes en hebben een minimalistisch design van stuur, zadel en spatborden. Maar rijden ze ook goed?

Hyosung GV 300 S Bobber
De 300 S Bobber ziet er bijzonder volwassen uit voor een A2-motorfiets.


Krachtig

De Bobber 300 mag dan een bescheiden motorblok hebben, zijn prestaties zijn opvallend. Met 30 pk en vooral ook 26 Nm koppel laat de donkere Koreaan zich erg vlot rijden. Er is voldoende kracht onderin en als je met legale snelheden op de snelweg rijdt, zit je nog lang niet aan de limiet. Ook boven de 100 km per uur is er nog genoeg pit voor een tussensprintje.

Hyosung GV 300 S Bobber
Een lage bouw, en dus gemakkelijk te controleren.


Slim

Hyosung lanceert zijn Bobber 300 wellicht op het juiste moment. Je mag met deze tweecilinder immers al met een A2-rijbewijs op pad, en op de nagenoeg identiek ogende 125 cc versie mag dat (mits het volgen van 4 uur les als je een recent rijbewijs hebt) zelfs met een B-rijbewijs. De lichtste Hyosung kan daarom zelfs handig zijn voor pendelaars die een autorijbewijs hebben maar momenteel niet staan te springen om met een mondmasker op de trein te stappen.

Hyosung GV 300 S Bobber en 125 S Bobber
Met de 125 Bobber (rechts) mag je ook met een autorijbewijs op pad.


Cool

Hyosung mag de Bobber dan wel een sobere styling meegegeven hebben, op zwarte verf werd niet bespaard. Blok, frame, tank, zadel en spatborden zijn zwart of grijs en dat zorgt ervoor dat de Bobbers er best cool uitzien. De zwaarste van de twee rijdt niet alleen vlotter dan je van een 300 cc zou verwachten, hij ziet er ook bepaald stoer uit voor een A2-motorfiets. Het smalle stuur laat je toe vlot door het verkeer te laveren.

Hyosung GV 300 S Bobber
Een vlotte twin drijft de 300 Bobber aan.


Straffe prijs

De Bobber 300 blijft onder de magische grens van 5.000 euro. Daarvoor heb je een nieuwe motorfiets met 2 jaar garantie, een meer dan degelijke afwerking en een grote gebruiksvriendelijkheid. Er zijn uiteraard snellere motorfietsen op de markt en er zijn er ook met meer comfort. Maar als we naar de verhouding prijs-kwaliteit kijken, maakt de Hyosung Bobber onmiskenbaar een goede beurt. Hetzelfde geldt trouwens voor de 125 cc Bobber, die 3.999 euro kost.

Hyosung GV 300 S Bobber
Veel motor voor een beperkt budget.


Rijbewijs A2 of B

Hyosung brengt met de twee Bobbers verrassend complete motorfietsen tegen een sterke prijs. De 300 kan gereden worden door beginnende motards met een A2-rijbewijs en profiteert van een erg vlot motorkarakter. Voor wie met een B-rijbewijs met een vergelijkbare motor op stap wil, is er dus ook nog de 125 cc versie die nog 1.000 euro goedkoper is. De op Amerikaanse cruisers gebaseerde 300 cc tweecilinder heeft in deze lichte categorieën bovendien nauwelijks concurrentie. Voor wie net zijn rijbewijs heeft of met een autorijbewijs op de motor wil, hebben de Koreanen dus een interessant alternatief in de aanbieding.

Hyosung GV 300 S Bobber
Peace bro!
Deel deze inhoud