Image

Het superieure blok, het uitgekiende rijwielgedeelte en de prachtige kleuren maken van de World Rally een totaalpakket dat boven elke kritiek verheven is.

Yamaha Ténéré 700 World Rally


Yamaha kent zijn geschiedenis. En die situeert zich deels in de legendarische Dakar Rally. De Fransman Stéphane Peterhansel won die maar liefst zes keer aan het stuur van een Yamaha. Om die unieke prestatie te benadrukken, brengt het merk met de gekruiste stemvorken nu een speciale versie uit van de onvolprezen Ténéré 700 adventure-motorfiets. De World Rally-uitvoering heeft dezelfde kleuren als de legendarische motorfiets van Peterhansel en Yamaha voegt daar nog enkele speciale items aan toe.


Dromen van Dakar

Sinds de Yamaha Ténéré vijf jaar geleden op de markt kwam, heeft de motor al heel wat evoluties gekend. De grootste omwenteling kwam er twee jaar geleden, toen de World Raid-editie aangekondigd werd. De Ténéré kreeg daar een (veel) grotere tank, een digitaal dashboard en een gewijzigde look.

De nieuwe Ténéré 700 World Rally borduurt verder op die basis, inclusief de KYB-ophanging met lange veerwegen, de dubbele brandstoftanks van 23 liter op de flanken, een titanium Akrapovič-uitlaatdemper en een vlak tweedelig rallyzadel. Bovendien pakt de World Rally ook uit met het 5-inch TFT-dashboard met smartphoneconnectiviteit, een instelbaar ABS en een verstelbare Öhlins-stuurdemper. De World Rally is een motor die je écht doet dromen van een tripje van Parijs naar Dakar.

Yamaha Ténéré 700 World Rally


Beste twin ter wereld?

Het hart van de World Rally is echter - zoals op alle nieuwe Ténéré-modellen - het onvolprezen CP2-blok met 75 pk en 69 Nm achter de hand, dat altijd en overal heerlijk vinnig voor de dag komt. Deze tweecilinder mag wat ons betreft meedingen naar de titel van beste twin ter wereld, en ook in de Ténéré World Rally is dit dé bron van rijplezier. Sterk onderin, soepel in het midden en bijzonder krachtig voor een middenklasser. Daarenboven kan je ook nog even in de weer met het ABS, waarbij zowel modus 2 als modus 3 ideaal is voor wie wel wat onverhard lust. Die eerste stand behoudt het ABS vooraan (ideaal voor gravel), terwijl je in stand 3 alles uitschakelt voor het échte werk. Mooi zo.


Uitstekende combo

De combinatie van het superieure blok, het uitgekiende rijwielgedeelte en de prachtige kleurstelling leidt tot een totaalpakket dat boven elke kritiek verheven is. Wie een middenklasse adventure-motorfiets zoekt, kan in elk geval de nieuwe Yamaha in overweging nemen.


Onder het zadel

  • Motor: 689cc CP2-paralleltwin
  • Vermogen: 75 pk
  • Topsnelheid: +/-210 km/u
  • Rijklaar gewicht: 220 kg
  • Zadelhoogte: 890 mm
  • Verbruik: 5,8 l/100 km
  • Prijs: vanaf 14.899 euro

Meer info vind je op de website van Yamaha

Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.


Touring depanneert ook je motor

Een probleem met je motor? Dankzij de pechverhelping van Touring komen onze wegenwachters je dag en nacht te hulp, overal in België en zelfs voor je voordeur!

Ga je met de motor op reis? Bekijk dan onze pechverhelpingsformules in het buitenland.

Je kind leren autorijden

Het is zover: je kind slaat zijn vleugels uit ... en leert autorijden. Heb je besloten om zijn of haar begeleider te zijn? Informeer je dan grondig over het leerproces vóór je hieraan begint.

Rijbewijs: welke opleidingen volgen?

Sinds de zesde staatshervorming behoort de rijopleiding tot de bevoegdheden van de Gewesten. Met als gevolg dat de manier waarop je je rijbewijs haalt enigszins anders is in de drie Gewesten. We zetten even alles op een rijtje, Gewest per Gewest …