Met de R en de RS schrijft Triumph een vervolg op het succesverhaal van de Street Triple.
De Triumph Street Triple is het prototype van een publiekslieveling, met lovende recensies over de hele wereldbol en liefst 130.000 verkochte exemplaren. Een klaterend succes, van de eerste versie in 2007 tot de transitie van 675 naar 765cc in 2017. Wij vroegen ons af of de 2023-versie dit succesverhaal kan verderzetten.


Twee versies van de Triumph Street Triple
Triumph biedt van de Street Triple twee versies aan: de R-basisversie en de sportievere RS. De R levert nu 120 pk (+2 pk) bij 11.500 tpm, terwijl de RS zelfs 130 pk (+7 pk) uit de driecilinder tovert. Belangrijk om te weten is dat het blok volledig identiek is, maar er puur op het vlak van tuning een verschil gecreëerd werd.

Sportief of sportiever?
Er zijn uiteraard wel meer verschillen tussen beide machines dan de extra letter in de naam en wat extra pk’s. Zo staat de RS achteraan 10 mm hoger, is de balhoofdhoek scherper, de wielbasis korter en weegt de motor een kilootje minder. Allemaal om te komen tot een sportiever stuurgedrag. Daarenboven krijgt de RS betere remmen, sportievere banden en zelfs een andere achterschokbreker.

Thuiskomen
Welke versie je ook kiest, je voelt je onmiddellijk thuis op de Triumph Street Triple. Van de behapbare zadelhoogte (826/836 mm), over de logica van de bedieningsknoppen, tot de natuurlijk aanvoelende zithouding: een perfecte harmonie tussen sportieve ambities en rijgemak.
En die sportieve ambities zijn best groot, want we draaiden op het circuit van Jerez net zo snel rond als met een pure sportmotor. Op de openbare weg vielen vooral het gebruiksgemak en het rijplezier op. Dat maakt van de nieuwe Street Triple een motor met een groot potentieel, een heerlijke gebruiksvriendelijkheid en een gigantische fun factor. De opvolging van de succesrijke dynastie is verzekerd.

Onder het zadel van de Triumph Street Triple R en RS
- Motor: vloeistofgekoelde 765cc drie-in-lijn
- Vermogen: 120/130 pk
- Topsnelheid: 223/230 km/u
- Drooggewicht: 189/188 kg
- Zadelhoogte: 826/836 mm
- Verbruik: 5,6l/100 km
- Prijs: vanaf 10.595/12.895 euro
- Meer info op motorprijzen.be en de website van Triumph
Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.
Touring depanneert ook je motor
Een probleem met je motor? Dankzij de pechverhelping van Touring komen onze wegenwachters je dag en nacht te hulp, overal in België en zelfs voor je voordeur!
Ga je met de motor op reis? Bekijk dan onze pechverhelpingsformules in het buitenland.
Meest recente artikelen
Cruise met het gezin: van Amsterdam naar de Noorse fjorden
Touring a testé une croisière en famille d'Amsterdam vers la Norvège.
Van Luik naar Marche-les-Dames: op ontdekking in Terres-de-Meuse
Van Luik naar Marche-les-Dames, ontdek de nieuwe toeristische regio van Terres-de-Meuse.
Cultuur en wintersport in en om Luzern
Combiner les sports d'hiver avec un citytrip? L'idée séduit de plus en plus de voyageurs. La Suisse est la destination idéale. Grâce aux transports en commun, vous passez facilement de la ville aux pistes. Nous avons tenté l’expérience à Lucerne et aux alentours.
Met huisdieren naar de Verenigde Staten reizen
Je kunt je huisdieren zeker meenemen naar de VS, maar je moet je wel aan de regels en wetgeving houden. De regels zijn afhankelijk van het type gezelschapsdier dat je meeneemt.
Test dakkoffers: belangrijkste keuzecriteria en nuttige tips
Nous vous proposons un test approfondi de 10 coffres de toit qui nous a permis de sélectionner les meilleurs.
Koopgids dakkoffers: zo maak je de juiste keuze
De prijs van een dakkoffer kan aanzienlijk verschillen naargelang het merk, het design en de opties. Vergelijken is dus de boodschap!
14 last-minute tips voor een geslaagde Valentijn
Romantische zielen hebben 14 februari (Valentijn) al een tijdje in het vizier, maar voor de late beslissers hebben we een paar ideetjes gesprokkeld.