De nieuwe Indian FTR Sport ziet er niet alleen geweldig uit, hij kan ook prima zijn mannetje staan op het circuit.
Het oer-Amerikaanse motormerk Indian mag dan vooral bekend zijn van hun choppers, cruisers en custom bikes, maar met de (onlangs door ons geteste) Sport Chief en vooral de FTR-modellen zit er ook aardig wat sportiviteit in het gamma.

Sportief
De Indian FTR Sport bestaat in verschillende versies, die voor 2023 trouwens een modelupdate kregen. Van een standaardmachine tot een Rally-uitvoering, en van een compleet uitgedoste ‘R Carbon’ tot een nieuwe ‘Sport’-versie. Al neem je die Sport best niet te letterlijk, want het gaat vooral om uiterlijke opsmuk aan de hand van een vliegenschermpje, een bodemkuip, een seatcover voor de duozit en een prachtige kleurencombinatie van wit met rode wielen. Maar toch … hij is sportiever dan je denkt.
Vlot en licht
Hoewel je op een sportieve trip geneigd bent om steeds hoge toeren op te zoeken om de laatste pk’s uit je motor te halen, kan je met de Indian FTR Sport een bocht gerust aanvallen in een versnelling hoger dan zou ‘moeten’. Hij voelt zo koppelrijk aan en klimt zo graag in de toeren dat je qua schakelen weinig mis kan doen. Bovendien schakelt de bak heel makkelijk en licht.

Scherp
Sturen is de Indian FTR Sport z’n ding. Hij laat zich gewillig in de bocht leggen en blijft dan mooi de gekozen lijn volgen. Ga je vervolgens toch iets te vroeg op het gas, dan grijpt de tractiecontrole subtiel in om je op je fout te wijzen. Ook waren we verbaasd over het remmen als hij eenmaal op hellingshoek ligt. Dat doet de Indian namelijk met verve. Een echte bochtenpikker!
Conclusie
De nieuwe FTR Sport ziet er niet alleen geweldig uit, al helemaal in het wit met rood, maar hij kan ook prima zijn mannetje staan op het circuit. Wij reden ermee op het snelle Zandvoort en waren verbaasd over de nimmer aflatende acceleratie, de onuitputtelijke remmen en de verbazende stabiliteit.
Onder het zadel
- Motor: vloeistofgekoelde V-twin 1203 cc
- Vermogen: 123 pk
- Koppel: 118 Nm
- Topsnelheid: +/- 190 km/u
- Rijklaar gewicht: 237 kg
- Zadelhoogte: 780 mm
- Verbruik: 6,8 l/100 km
- Prijs: 17.390 euro
- Meer info op indianmotorcyclebenelux en op www.motorprijzen.be
Op onze website vind je alle door Touring geteste motorfietsen.
Touring depanneert ook je motor
Een probleem met je motor? Dankzij de pechverhelping van Touring komen onze wegenwachters je dag en nacht te hulp, overal in België en zelfs voor je voordeur!
Ga je met de motor op reis? Bekijk dan onze pechverhelpingsformules in het buitenland.
Meest recente artikelen
Cruise met het gezin: van Amsterdam naar de Noorse fjorden
Touring a testé une croisière en famille d'Amsterdam vers la Norvège.
Van Luik naar Marche-les-Dames: op ontdekking in Terres-de-Meuse
Van Luik naar Marche-les-Dames, ontdek de nieuwe toeristische regio van Terres-de-Meuse.
Cultuur en wintersport in en om Luzern
Combiner les sports d'hiver avec un citytrip? L'idée séduit de plus en plus de voyageurs. La Suisse est la destination idéale. Grâce aux transports en commun, vous passez facilement de la ville aux pistes. Nous avons tenté l’expérience à Lucerne et aux alentours.
Met huisdieren naar de Verenigde Staten reizen
Je kunt je huisdieren zeker meenemen naar de VS, maar je moet je wel aan de regels en wetgeving houden. De regels zijn afhankelijk van het type gezelschapsdier dat je meeneemt.
Test dakkoffers: belangrijkste keuzecriteria en nuttige tips
Nous vous proposons un test approfondi de 10 coffres de toit qui nous a permis de sélectionner les meilleurs.
Koopgids dakkoffers: zo maak je de juiste keuze
De prijs van een dakkoffer kan aanzienlijk verschillen naargelang het merk, het design en de opties. Vergelijken is dus de boodschap!
14 last-minute tips voor een geslaagde Valentijn
Romantische zielen hebben 14 februari (Valentijn) al een tijdje in het vizier, maar voor de late beslissers hebben we een paar ideetjes gesprokkeld.