De gerestylede VW T-Roc is een zeer goede auto, comfortabel, betrouwbaar en ruim. Al sinds 2017 een bestseller, en deze update zet hem nog meer in de kijker.
De T-Roc, een pijler van het merk Volkswagen, heeft sinds 2017 een plaats veroverd in de top van de SUV's. Om een bestseller te blijven, evolueert hij naar een model met nog meer luxe en technologie dan vroeger ...
Met sinds 2019 de T-Cross aan zijn zijde, en recenter ook de Taigo, moest hij zich wel onderscheiden als het meest chique en luxueuze alternatief. Dit was al het geval met de huidige T-Roc en wordt bevestigd met dit opgefriste model.
Aan de buitenkant zijn de veranderingen nogal discreet, al weerspiegelen ze wel de wens om toe te treden tot een hoger marktsegment. Maar vooral in het interieur wordt de luxekaart getrokken. Het nieuwe stuurwiel draagt bij tot deze visuele update, net als de digitale instrumenten die nu standaard zijn, plus een nieuw (optioneel) infotainmentscherm van 9,2 inch.
Er zijn drie benzinemotoren (110, 150 of 300 pk) en twee dieselmotoren (115 of 150 pk) beschikbaar. Dit onderscheidt de auto ook van de T-Cross en de Taigo, die geen dieselversie hebben. Aan het stuur van een TDI van 150 pk in R-Line-uitvoering wordt duidelijk dat diesel nog niet dood is. De motor is erg levendig en stil, en hoeft niet onder te doen voor een benzinemotor.
Aangezien dit een op comfort gericht model is, kunnen we hem vergeven dat hij op de weg wat te veel overhelt, maar dit staat een normaal rijgedrag zeker niet in de weg. De prijzen beginnen bij 27.240 euro voor benzine en 31.880 euro voor diesel.
Technische fiche VW T-Roc TDI 150
- Motor: viercilinder turbodiesel, 1.968 cc; 150 pk – 360 Nm
- Aandrijving: op de voorwielen
- Versnellingsbak: 7-trapsautomaat met dubbele koppeling
- L/b/h (mm): 4.236/1.819/1.584
- Leeggewicht (kg): 1.455
- Koffervolume (l): 445
- Tankinhoud (l): 50
- 0 tot 100 km/u (sec.): 8,6
- Topsnelheid (km/u): 205
- Gem. verbruik (l/100 km): 5,5
- Prijs (€): 37.805
Troeven
- Gezond en dynamisch gedrag
- Zeer goede standaarduitrusting
- Verbeterde afwerkingskwaliteit
- Zuinige en aangename diesel
Minpunten
- Ergonomie van de bedieningstoetsen op het stuur
- Duidelijk overhellen in sommige bochten
- Prijzen in de bovenste middenmoot van de categorie
- Geen hybride versie
Meest recente artikelen
Alles over milieuzones in Portugal
Tout savoir sur la zone de basses émissions de Lisbonne et la vignette dont vous aurez besoin.
Alles over milieuzones, vignetten en zones met beperkte toegang in Frankrijk
Check welke steden een milieuzone of een zone voor beperkt verkeer (ZTL) in Frankrijk hebben. Vermijd boetes en beperkingen met ons handig overzicht.
Camperbusjes vs smalle halfintegralen: wat zijn de verschillen?
Campers vergeleken: de verschillen tussen een camperbusje en een smalle halfintegraalcamper. Foto © Sunlight
Alles over milieuzones en vignetten in Zwitserland
Il n'existe actuellement qu'une zone à faibles émissions en Suisse. Voici les règles pour pouvoir y circuler.
Alles over milieuzones en vignetten in Spanje
En Espagne, les villes peuvent introduire une zone de basses émissions (LEZ ou zona de bajas emisiones (ZBE)). Pour y circuler, vous devez remplir certaines conditions.
Een kerstmarkt combineren met een citytrip?
Volstaat een namiddag of avond op de kerstmarkt niet? Maak er dan een daguitstap of een (lang) weekend van. Geen inspiratie? © Pexels