In de familie van de BMW 2 Reeks mochten we een ritje maken met de tweede generatie van de Active Tourer! Deze nieuwkomer mikt op een familiecliënteel, en achter het stuur zelfs op een nieuw bestuurdersprofiel.
Hoewel het segment van de monovolumes terrein verliest aan het SUV-segment, zet BMW het avontuur voort met zijn 2 Reeks Active Tourer. De belangrijkste reden? De eerste generatie (2014) bracht een heel nieuwe klantenkring naar BMW! Dit wordt dan ook een ‘veroveringsproduct’ genoemd. Met deze nieuwkomer richt de Beierse constructeur zich meer op gezinnen om nieuwe klanten aan te trekken.
Binnenruimte en koffer
Zoals veel moderne auto's is ook de 2 Reeks Active Tourer gegroeid: +32 mm in de lengte. Hoewel hij ‘compact’ blijft, nadert het model de 4,4 meter. Dit is vooral gunstig voor de achterpassagiers, die kunnen profiteren van een verschuifbare achterbank en een verstelbare rugleuning. Wat wil je nog meer? Een wat grotere koffer? Ja, maar alleen in de mild-hybride versie, met de grote batterij van 48V die 55 liter van de koffer afsnoept. Want de 470 liter in de basisversie (de 218i) is een referentie in zijn categorie!
Minder goed nieuws voor de bestuurder: de gebruiksvriendelijke ‘iDrive’-draaiknop is verdwenen! Alles gebeurt nu op het aanraakscherm, wat de afleiding en het aantal handelingen alleen maar vergroot. Met 170 pk uit de driecilindermotor van 1,5 liter biedt ons 220i-testmodel met benzinemotor voldoende vermogen om het hele gezin te vervoeren. De BMW 2 Reeks Active Tourer is verkrijgbaar vanaf 34.250 euro en kost in de 220i-versie 1.000 euro meer. Goed nieuws: voor deze prijs is het standaard uitrustingsniveau echt prima te noemen. Merk tot slot op dat er binnenkort ook een plug-inhybride beschikbaar komt, met een elektrisch rijbereik van bijna 90 km. Tijdens een korte test maakte hij indruk met zijn energiebeheer en zijn sportieve karakter.
BMW 220i Active Tourer
- Motor: driecilinder, benzine, 1.499 cc; 170 pk – 280 Nm
- Aandrijving: op de voorwielen
- Versnellingsbak: 7-trapsautomaat
- L/b/h (mm): 4.386/1.824/1.576
- Leeggewicht (kg): 1.520
- Koffervolume (l): 415
- Tank (l): 45
- 0 tot 100 km/u (sec.): 8,1
- Topsnelheid (km/u): 221
- Gem. verbruik (l/100 km): 5,9
- CO2 (g/km): 134
- Prijs (€): vanaf 35.250
Troeven
- Praktische kwaliteiten
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Ruime keuze aan motoren
- Veelbelovende plug-inhybride versie
Minpunten
- De stuurkalibratie kan beter
- Geen navigatiewiel voor multimedia meer ...
- … en daarom te veel bedieningen op het aanraakscherm
- Kleiner laadvolume met 48V-batterij (mild-hybride)
Meest recente artikelen
Een geslaagde herfstvakantie voor snelle beslissers
Les vacances d'automne arrivent et vous n'avez encore rien prévu? Les possibilités ne manquent pas. Trouvez de l’inspiration grâce ces conseils pour des sorties près de chez vous ou un peu plus loin.
Halloween 2024 in eigen land: van gezellig tot angstaanjagend
Halloween is in België uitgegroeid tot een groots evenement met activiteiten voor alle leeftijden. Van pretparken in halloweenstijl tot huiveringwekkende wandelingen en spookachtige kastelen, er is voor elk wat wils. Ontdek de leukste bestemmingen en beleef een onvergetelijke Halloween!
Touring autozoektochten
Ken je streek is een nieuwe rubriek in Touring Magazine. Leer België beter kennen via onze quizvragen hieronder.
De Brabantse Kouters: stille, eeuwenoude landschappen
De Brabantse Kouters vormen een rustige regio in het noordwesten van Vlaams-Brabant. Onze route voert je door een gevarieerd landschap, met stops bij een aantal beroemde brouwerijen.
Een tweedehands auto kopen: waarop moet je letten?
Acheter une voiture, qu'elle soit neuve ou d'occasion, n'est pas une mince affaire. Voici quelques pistes et conseils pour bien choisir.
Een tweedehands elektrische auto kopen: hoe maak je de juiste keuze?
Autonomie, état de la batterie, recharge... Tout ce à quoi vous devez penser avant d'acheter une voiture électrique d'occasion.