In de familie van de BMW 2 Reeks mochten we een ritje maken met de tweede generatie van de Active Tourer! Deze nieuwkomer mikt op een familiecliënteel, en achter het stuur zelfs op een nieuw bestuurdersprofiel.
Hoewel het segment van de monovolumes terrein verliest aan het SUV-segment, zet BMW het avontuur voort met zijn 2 Reeks Active Tourer. De belangrijkste reden? De eerste generatie (2014) bracht een heel nieuwe klantenkring naar BMW! Dit wordt dan ook een ‘veroveringsproduct’ genoemd. Met deze nieuwkomer richt de Beierse constructeur zich meer op gezinnen om nieuwe klanten aan te trekken.
Binnenruimte en koffer
Zoals veel moderne auto's is ook de 2 Reeks Active Tourer gegroeid: +32 mm in de lengte. Hoewel hij ‘compact’ blijft, nadert het model de 4,4 meter. Dit is vooral gunstig voor de achterpassagiers, die kunnen profiteren van een verschuifbare achterbank en een verstelbare rugleuning. Wat wil je nog meer? Een wat grotere koffer? Ja, maar alleen in de mild-hybride versie, met de grote batterij van 48V die 55 liter van de koffer afsnoept. Want de 470 liter in de basisversie (de 218i) is een referentie in zijn categorie!
Minder goed nieuws voor de bestuurder: de gebruiksvriendelijke ‘iDrive’-draaiknop is verdwenen! Alles gebeurt nu op het aanraakscherm, wat de afleiding en het aantal handelingen alleen maar vergroot. Met 170 pk uit de driecilindermotor van 1,5 liter biedt ons 220i-testmodel met benzinemotor voldoende vermogen om het hele gezin te vervoeren. De BMW 2 Reeks Active Tourer is verkrijgbaar vanaf 34.250 euro en kost in de 220i-versie 1.000 euro meer. Goed nieuws: voor deze prijs is het standaard uitrustingsniveau echt prima te noemen. Merk tot slot op dat er binnenkort ook een plug-inhybride beschikbaar komt, met een elektrisch rijbereik van bijna 90 km. Tijdens een korte test maakte hij indruk met zijn energiebeheer en zijn sportieve karakter.
BMW 220i Active Tourer
- Motor: driecilinder, benzine, 1.499 cc; 170 pk – 280 Nm
- Aandrijving: op de voorwielen
- Versnellingsbak: 7-trapsautomaat
- L/b/h (mm): 4.386/1.824/1.576
- Leeggewicht (kg): 1.520
- Koffervolume (l): 415
- Tank (l): 45
- 0 tot 100 km/u (sec.): 8,1
- Topsnelheid (km/u): 221
- Gem. verbruik (l/100 km): 5,9
- CO2 (g/km): 134
- Prijs (€): vanaf 35.250
Troeven
- Praktische kwaliteiten
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Ruime keuze aan motoren
- Veelbelovende plug-inhybride versie
Minpunten
- De stuurkalibratie kan beter
- Geen navigatiewiel voor multimedia meer ...
- … en daarom te veel bedieningen op het aanraakscherm
- Kleiner laadvolume met 48V-batterij (mild-hybride)
Meest recente artikelen
Lege batterij? Gemakkelijk starten met startkabels
Zonder stress door de technische keuring
Wie moet naar de technische keuring met zijn auto en wanneer? Een geheugensteuntje met alle wettelijke verplichtingen.
Tenways elektrische fiets: beloftevolle nieuwkomer met interessant prijskaartje
Nieuwe regeling Waalse schoolvakanties: wat zijn de gevolgen voor Touring?
Je wagen optimaal voorbereiden om hem te verkopen
Van plan om je auto van de hand te doen? Leg hem dan eens goed in de watten, om potentiële kopers te lokken en de beste prijs te bedingen.
Autorijden bij felle zon: nooit meer verblind
Je mag er niet aan denken wat er kan gebeuren als je in de auto verblind wordt door de zon! Maar hoe kan je dit vermijden?
Bedrijfsfietsen: een voordeel voor je personeel … en voor je onderneming!
Hoe zit het precies met bedrijfsfietsen, fietsvergoedingen, fietsleasing en mobiliteitsbudgetten? Bekijk hier de mogelijkheden voor jouw bedrijf.