In de familie van de BMW 2 Reeks mochten we een ritje maken met de tweede generatie van de Active Tourer! Deze nieuwkomer mikt op een familiecliënteel, en achter het stuur zelfs op een nieuw bestuurdersprofiel.
Hoewel het segment van de monovolumes terrein verliest aan het SUV-segment, zet BMW het avontuur voort met zijn 2 Reeks Active Tourer. De belangrijkste reden? De eerste generatie (2014) bracht een heel nieuwe klantenkring naar BMW! Dit wordt dan ook een ‘veroveringsproduct’ genoemd. Met deze nieuwkomer richt de Beierse constructeur zich meer op gezinnen om nieuwe klanten aan te trekken.
Binnenruimte en koffer
Zoals veel moderne auto's is ook de 2 Reeks Active Tourer gegroeid: +32 mm in de lengte. Hoewel hij ‘compact’ blijft, nadert het model de 4,4 meter. Dit is vooral gunstig voor de achterpassagiers, die kunnen profiteren van een verschuifbare achterbank en een verstelbare rugleuning. Wat wil je nog meer? Een wat grotere koffer? Ja, maar alleen in de mild-hybride versie, met de grote batterij van 48V die 55 liter van de koffer afsnoept. Want de 470 liter in de basisversie (de 218i) is een referentie in zijn categorie!
Minder goed nieuws voor de bestuurder: de gebruiksvriendelijke ‘iDrive’-draaiknop is verdwenen! Alles gebeurt nu op het aanraakscherm, wat de afleiding en het aantal handelingen alleen maar vergroot. Met 170 pk uit de driecilindermotor van 1,5 liter biedt ons 220i-testmodel met benzinemotor voldoende vermogen om het hele gezin te vervoeren. De BMW 2 Reeks Active Tourer is verkrijgbaar vanaf 34.250 euro en kost in de 220i-versie 1.000 euro meer. Goed nieuws: voor deze prijs is het standaard uitrustingsniveau echt prima te noemen. Merk tot slot op dat er binnenkort ook een plug-inhybride beschikbaar komt, met een elektrisch rijbereik van bijna 90 km. Tijdens een korte test maakte hij indruk met zijn energiebeheer en zijn sportieve karakter.
BMW 220i Active Tourer
- Motor: driecilinder, benzine, 1.499 cc; 170 pk – 280 Nm
- Aandrijving: op de voorwielen
- Versnellingsbak: 7-trapsautomaat
- L/b/h (mm): 4.386/1.824/1.576
- Leeggewicht (kg): 1.520
- Koffervolume (l): 415
- Tank (l): 45
- 0 tot 100 km/u (sec.): 8,1
- Topsnelheid (km/u): 221
- Gem. verbruik (l/100 km): 5,9
- CO2 (g/km): 134
- Prijs (€): vanaf 35.250
Troeven
- Praktische kwaliteiten
- Uitgebreide standaarduitrusting
- Ruime keuze aan motoren
- Veelbelovende plug-inhybride versie
Minpunten
- De stuurkalibratie kan beter
- Geen navigatiewiel voor multimedia meer ...
- … en daarom te veel bedieningen op het aanraakscherm
- Kleiner laadvolume met 48V-batterij (mild-hybride)
Meest recente artikelen
Hoe kies je fietstassen voor kleine en grote uitstappen?
Fietsen met bagage? Ontdek de beste fietstassen voor jouw avontuur. Van bagagedrager- tot stuurtassen, we adviseren je hoe je alles meeneemt zonder comfortverlies. Kies de juiste, verdeel het gewicht goed en beleef je droomtocht!
All-in riviercruise: VIVA Cruises legt de lat hoog
De populariteit van riviercruises schuilt voornamelijk in de bijzondere reiservaring die ze bieden. De formule in een notendop? Ontspannen van stad naar stad en van land naar land reizen, terwijl je maar één keer je koffers hoeft uit te pakken.
Europa-Park bestaat 50 jaar maar glanst als nieuw
Europa-Park, het grootste attractiepark van Duitsland, viert zijn vijftigste verjaardag en pakt groots uit met talrijke nieuwigheden en evenementen voor jong en oud.
Calabrië is niet zomaar een bestemming, maar een ervaring
Partnerinfo - Calabrië is geen plek die je louter bezoekt, het is een ervaring die begint nog voor je er voet aan land zet. Deze zuidelijke regio van Italië intrigeert met zijn vele verhalen, legendes en eeuwenoude tradities en dat prikkelt om je koffers te pakken, toch?
Alles over milieuzones in Portugal
In Portugal is er momenteel enkel een lage emissiezone (LEZ) in Lissabon. Om in die lage emissiezone te rijden, moet je voldoen aan bepaalde voorwaarden.
Alles over milieuzones in Noorwegen
In Noorwegen zijn er steden met een lage emissiezone. Waar bevinden die milieuzones zich en hoe dek je jezelf in?