Alles over mijn contract

Mijn contract betalen

Hoe doe je dat?

Heel makkelijk. Ga naar MyTouring en je kan er meteen je contract betalen.

Ik betaal op MyTouring > 

Liever bellen of mailen? Dat gaat ook via:

infoproduct@touring.be

+32 2 286 33 32
maandag tot vrijdag, 8 tot 18u

Vragen?

Contacteer ons gerust op:

info@touring.be

+32 2 286 33 32
maandag tot vrijdag, 8 tot 18u

Mijn contract opzeggen

We vinden het jammer dat je je contract wilt opzeggen. 

Wanneer kan je je contract opzeggen?

Sinds 1 oktober 2024 is er een nieuwe wetgeving van kracht, er wordt een onderscheid gemaakt tussen contracten afgesloten vóór 1 oktober 2024 en contracten afgesloten 1 oktober 2024.

1. Jouw contract werd vóór 1 oktober 2024 afgesloten

  • Je contract is nog niet hernieuwd sinds 1 oktober 2024
    Je contract moet ten minste 3 maanden* voor de vervaldatum opgezegd worden. De stopzetting gaat in op de vervaldatum van je contract.
     
  • Je contract is al hernieuwd sinds 1 oktober 2024:
    Je contract kan op elk moment opgezegd worden met het respecteren van een opzegtermijn van 2 maanden. Je hoeft dus niet te wachten tot de vervaldatum.

2. Jouw contract werd afgesloten op of 1 oktober 2024

  • Je wil je contract opzeggen in het 1ste jaar: 
    Je contract moet ten minste 2 maanden* voor de vervaldatum opgezegd worden. De stopzetting gaat in op de vervaldatum van je contract.
     
  • Je wil je contract opzeggen na het 1ste jaar:
    Je contract kan op elk moment opgezegd worden met het respecteren van een opzegtermijn van 2 maanden. Je hoeft dus niet te wachten tot de vervaldatum.

*uitzondering: het herroepingsrecht, binnen 14 dagen na aankoop

3. In specifieke omstandigheden is je contract onmiddellijk opzegbaar 

(hiervoor is een bewijs noodzakelijk):

GevallenBewijsstuk
Overlijden van de verzekeringsnemerKopie van de overlijdensakte
Schrapping van de nummerplaat*Kopie van het uitschrijvingsdocument
Verhuis naar het buitenlandKopie van uitschrijving uit het bevolkingsregister
Faillissement van bedrijfBewijs van faillissement

*Bij een Move On-product is het schrapping van de nummerplaat geen geldige reden om een opzegging te accepteren.

Hoe doe je dat?

Per e-mail of per post. Gelieve dit standaarddocument ingevuld en ondertekend te sturen:

  • via e-mail naar customer@touring.be
  • of per post naar Touring NV Koning Albert II Laan 4 bus 12, 1000 Brussel.

Vragen over je documenten, contract of gegevens?

Ik kan niet inloggen op MyTouring

Gebruik je MyTouring voor de eerste keer?

Vul jouw e-mailadres dan in en klik op volgende

  • Hou je mailbox in de gaten. Werd er automatisch voor jou een account aangemaakt, krijg je onmiddellijk een wachtwoord toegestuurd om voor de eerste keer in te loggen.
  • Als er nog geen account werd aangemaakt voor jouw e-mailadres, verschijnt er een link om makkelijk en snel een nieuwe account aan te maken.