FAQ

Als mijn kind met mijn wagen rijdt, is het dan verzekerd?

Ja. Als je een reisbijstand personen en voertuigen heeft afgesloten (Touring Family, Touring Comfort of Touring Global) en als je kind  zoon op hetzelfde adres als jou gedomicilieerd is. Indien je een Move On bijstandscontract hebt, moet jouw kind ook vermeld staan als begunstigde.

Ik krijg autopech in het buitenland, heb ik recht op een vervangvoertuig?

Natuurlijk. Als je op reis vertrekt naar een Europees landen en je een jaarlijkse reisbijstand hebt, kan Touring je tot 15 dagen een vervangwagen ter beschikking stellen.

Is de vriendin van onze dochter ook gedekt als ze met ons meereist?

Indien bij een defect of bij een ongeval het voertuig en de inzittenden moeten gerepatrieerd worden, is zij eveneens gedekt door onze bijstand. Wenst u daarentegen dat ook haar medische kosten bij een ongeval of ziekte gedekt zijn, dan raden wij u aan om voor haar bijkomend een (tijdelijke) reisbijstandsverzekering af te sluiten.

Als ik autopech heb in het buitenland, wie helpt me dan verder?

De kracht van een hulpverlener als Touring is deel uit te maken van het belangrijkste netwerk van automobielclubs in Europa: Arc Europe. Vandaar dat wij kunnen rekenen op 12.000 wegenwachters in de meeste landen van Europa, waar u ook moge zijn.

Ben ik gedekt via mijn leasingcontract of mijn autoverzekering ?

Om terug te kunnen vallen om een leasingcontract of autoverzekering, moet het voertuig meestal de oorzaak van het probleem zijn. In de meerderheid van de gevallen is de dekking van het voertuig beperkt tot mechanische pannes (ongevallen niet inbegrepen).
De burgerlijke aansprakelijkheid van uw auto dekt meestal net het omgekeerde: enkel ongevallen zijn gedekt (en dus niet de mechanische pannes). In de meeste gevallen is geen enkele medische dekking inbegrepen als u of uw naasten ziek worden of het slachtoffer worden van een ongeval.

Zijn mijn aanhangwagen of mobilhome eveneens gedekt?

Ja. Aanhangwagens tot 1,5 ton zijn gedekt wanneer ze getrokken worden door het verzekerde voertuig. Technische bijstand is eveneens mogelijk voor mobilhomes tot 3,5 ton.

Ik heb panne. Kan ik me dan nog inschrijven bij Touring?

Ja, het is mogelijk om ter plaatse in te tekenen voor Touring terwijl je in panne staat. Je betaalt wel een toeslag omdat je lid wordt terwijl je al in panne staat.

Moet ik bij problemen de herstellingen ter plaatse betalen?

Als je al Touring-lid bent, moet je niet betalen voor de pechverhelping die wordt uitgevoerd door onze wegenwachter, zoals beschreven is in je contract. Vervangstukken zoals een batterij of olie worden wel ter plaatse geregeld. Wanneer de wegenwachter je wagen niet ter plekke kon herstellen en moest slepen naar je garage, zijn de herstellingskosten van de garage ook voor jouw rekening.

Wat gebeurt er als ik mijn auto doorverkoop en mijn lidmaatschap is nog lopende? Kan ik in de loop van het jaar mijn lidmaatschap opzeggen en mijn geld terugkrijgen?

Het lidmaatschap bij Touring loopt altijd voor een periode van 12 maanden. Je kan dit niet vervroegd stopzetten en gedeeltelijke terugbetaling is niet mogelijk.

Je kan wel een andere wagen of de wagen van een andere persoon op je lidmaatschap laten plaatsen. Hiervoor kan je onze klantendienst contacteren.

Wat gebeurt er als je over het aantal gedekte interventies heen gaat?

Wanneer je over het totale aantal interventies inbegrepen in je contract heen gaat, is de volgende interventie betalend.

Wordt het voertuig altijd naar een garage van een officiële dealer getakeld?

Afhankelijk van je gekozen bijstandsformule wordt je wagen naar een garage binnen 20km gesleept of naar een garage naar keuze, ongeacht de afstand (binnen België). In beide gevallen is het niet verplicht om naar een officiële dealer te gaan.

Wanneer m'n voertuig in panne is en gesleept wordt naar de garage, hoe raak ik terug thuis?

Touring zorgt ervoor dat de bestuurder en inzittenden terug thuis geraken wanneer het gedekte voertuig naar de garage gesleept moet worden. Ook de bagage brengen we naar huis of naar de locatie vanwaar de reis wordt verdergezet.

Heb ik recht op een vervangwagen in België als ik in het buitenland in panne ben gevallen en Touring mijn wagen naar mijn garage heeft gerepatrieerd?

Nee, want dat zijn twee aparte overeenkomsten en een probleem in het buitenland geeft geen recht op de voordelen van producten die alleen in België gelden.

Ik heb panne in België. Hoe snel zal de wegenwachter ter plaatse zijn?

We vermelden meteen de verwachte wachttijd bij je oproep. Gemiddeld moet je rekenen op zo’n 45 minuten. Tip! Via de Touring Assist app kan je de locatie van je wegenwachter in real-time opvolgen.

Moet ik mijn lidkaart altijd in de wagen hebben om te kunnen rekenen op pechverhelping?

Het is zeker handig om het nummer van Touring bij de hand te hebben. (Je vindt het trouwens ook via onze apps). 

Wat gebeurt er als ik een lekke band heb maar geen reserveband bij me heb?

Afhankelijk van welk type lidmaatschap je hebt zoekt de wegenwachter de best mogelijke oplossing die bij de situatie past.

Kan ik een motor inschrijven?

Ja, ook motors worden gedekt door de producten van Touring Belgium.

Waaruit bestaat de optie banden bij de GO pechbijstandsformule?

Dekking van alle pech veroorzaakt door een lekke band.

Mijn voertuig kan niet meer rijden, naar waar word ik gesleept?

Afhankelijk van je contract word je getakeld naar de dichtstbijzijnde garage of een garage naar keuze in België.

Ik welke landen kan ik rekenen op pechverhelping?

Afhankelijk van je contract ben je beschermd België of in alle landen van de Europese Unie (behalve Estland, Letland, Litouwen en Cyprus), en in het Prinsdom Monaco, San Marino, Andorra, Liechtenstein, Vaticaanstad, Zwitserland, Montenegro, Bosnië-Herzegovina, Kosovo, IJsland, Macedonië, Noorwegen en Servië.

Ik heb panne in het buitenland. Hoe snel zal de wegenwachter ter plaatse zijn?

We communiceren meteen de verwachte wachttijd bij je oproep. De dienst wordt geleverd door een van onze partners in het buitenland, daarom zijn de wachttijden anders dan in België

Ik heb panne of een ongeval in België. Hoe bereik ik Touring?

Bel naar 070 344 777, 24u op 24 en 7d op 7.

Heb je een Move On contract? Bel dan 02/233.24.24.

Je kan ook direct geholpen worden via onze mobiele applicaties Touring Mobilis, Touring Assist en Touring Travel. Touring stelt alles in het werk om je te helpen.