Voorstelling Laura en Bart van Sector 2

Image
sector 2
Image
sector 2

Voorstelling Laura en Bart van Sector 2

In deze editie zetten we het duo Laura Scailquin en Bart Vermeir in de kijker. Onze B2B-collega's vertellen honderduit over hun loopbaan, hun takenpakket en hun relatie met de klanten. Lees dus zeker verder!


Hoe ziet jullie loopbaantraject eruit?

Bart Vermeir: voor ik aan de slag ging bij Touring, heb ik zeven jaar bij Allianz Partners gewerkt als Team Leader in het bijstandsteam. Op die manier heb ik heel wat kennis opgedaan over de bijstandswereld, en vooral ook geleerd wat de behoeften zijn van de klanten.

Op basis van die operationele expertise ben ik dan een nieuwe uitdaging aangegaan bij het Sales-team als Business Development Manager Automotive. Gedurende verschillende jaren was ik Key Account Manager voor merken als Volvo, Toyota en Mitsubishi.

In november 2021 kreeg ik de kans om over te stappen naar het B2B-team van Touring. Nadat ik tijdens mijn sollicitatieprocedure gesproken had met Xavier de Buck en Adriano Gasbarro, begreep ik dat de toekomst van RSA bij Touring ligt. En daar ben ik nog altijd van overtuigd.

Laura Scailquin: zelf ben ik al wat langer bij Touring aan de slag, meer bepaald van juni 2009. Mijn aanwerving was eigenlijk een samenloop van omstandigheden. Wat oorspronkelijk bedoeld was als een tijdelijke opdracht tijdens de zomermaanden, is geëvolueerd naar een samenwerking op lange termijn.

In 2017 heb ik dan officieel de overstap gemaakt naar de B2B-familie, als klachtenbeheerder. Eind 2018 is mijn takenpakket diverser geworden en heb ik mijn eerste stappen gezet als Sales Support. En begin 2020 heb ik besloten om me volop op die nieuwe opdrachten te focussen.


Hoe zijn de verschillende activiteiten binnen het B2B-team ingedeeld?

Bart: de Automotive-partners van B2B werken in drie teams. Eerst en vooral zijn Xavier Deflandre en Laura Scailquin verantwoordelijk voor alles wat met Leasing te maken heeft. Daarnaast hebben we twee sectoren die focussen op de autoconstructeurs.

Frank en Stefan (Sector 1), die in de vorige nieuwsbrief aan bod zijn gekomen, houden zich onder meer bezig met PSA, FCA en MG. En Laura en ikzelf vormen Sector 2. Ook wij focussen op specifieke constructeurs.


Welke klanten telt jullie portefeuille zoal?

Laura: enkele van de grote klanten uit onze sector zijn Ford, Renault, Volkswagen ID, Microcar & Ligier en Lynk&Co.

Het gaat trouwens niet alleen om auto's. Want we werken ook samen met motorfietsproducenten als KTM, Kawasaki en Ducati.


Wat zijn jullie verantwoordelijkheden binnen Sector 2?

Bart: wij zijn voor alle klanten het aanspreekpunt op commercieel vlak. Dat is heel ruim. Samen met onze verschillende interne en externe partners doen we er alles aan om de klantenervaring naar een nog hoger niveau te tillen. En dat is echt teamwerk.

Daarnaast focussen we op de rendabiliteit van de contracten, een uitdaging die we samen met diverse andere interne afdelingen aangaan.

Het is bovendien onze ambitie om op basis van onze ervaring en onze diensten het vertrouwen te winnen van nieuwe klanten. In de praktijk betekent dit dat we deelnemen aan zowel lokale als internationale offerteaanvragen.

Laura: bovendien lopen er voortdurend heel wat operationele aanvragen binnen.


Hoe ziet jullie relatie met de klanten er concreet uit?

Bart: je mag ons gerust experts noemen in bijstand en de producten en diensten van Touring. Onze klanten doen met andere woorden een beroep op onze expertise om hun specifieke bijstandsbehoeften in te vullen.

We zijn in de eerste plaats dienstverleners, en dat moet ook de motor blijven van wat we doen. Voor de klant is de kwaliteit van die dienstverlening nog belangrijker dan de prijs.

Dat betekent dat we altijd op zoek gaan naar exact het juiste product, een scherp geprijsde offerte maken en de schakel zijn tussen de klant en onze interne teams. We gaan met andere woorden voor operationele uitmuntendheid op basis van een rimpelloze customer journey.

Wanneer klanten contact met ons opnemen, zitten ze meestal in een vervelende situatie, waarbij ze autopech hebben of betrokken waren bij een ongeval. Door de manier waarop wij te werk gaan, kunnen we voor onze klanten van die negatieve ervaring een positief en geruststellend verhaal maken. En dat geeft de klanten vervolgens het gevoel dat ze qua automerk de juiste keuze hebben gemaakt.

Een klant zei me bijvoorbeeld ooit eens: "Je weet pas of je een goede relatie hebt met een partner als het eens tegenvalt. Niets loopt altijd perfect. Maar het is de manier waarop wordt ingegrepen om problemen op te lossen, die het verschil maakt tussen een goede en een minder goede partner." Op basis van onze ervaring ben ik het daar volmondig mee eens.